پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اختیارات وزارت صمت در حوزه معادن به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شود

محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با وزیر صمت خواستار تفویض اختیاراتِ وزارت صمت در حوزه معدن به سازمان منطقه ازاد ماکو در راستای رونق بخشی به فعالیت های معدنی منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اهمیت انسجام و هماهنگي در مديريت بهينه و يكپارچه امور در مناطق آزاد، و تفویض كليه اختيارات و مسئوليتهاي مرتبط با ماموريتهاي اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين منطقه به سازمان منطقه آزاد گفت: کلیه امور و فرآیندهای معادن اين منطقه با راه اندازي بخش تخصصي از سال ۹۴ در اين سازمان در حال انجام بوده و با عنايت به رسالت و ماموريت اصلي مناطق آزاد و لزوم ايجاد تمهيدات ويژه براي تحقق اهداف پيش بيني شده واگذاری اختیارات و وظایف وزارت صمت در این حوزه نیز ضروری است.

محمد رضا عبدالرحیمی در ادامه خواستار واگذاري اختيار اصلاح و آزاد سازي محدوده هاي مزايده اي اكتشافي و بهره برداري منطقه به سازمان شد و تصریح کرد: انتقال مدیریت مالی حقوقی دولتی و مساعدت در ايجاد سازمان نظام مهندسي مستقل از تمهیدات ضروری توسعه بخش معدن و تسهیل امور معدنکاران می باشد‌.

وی در ادامه در راستای مدیریت بهینه معادن و صنایع معدنی، ايجاد محدوديت در مساحت ثبت محدوده هاي معدني را خواستار شد و در این فرایند برای ثبت مواد معدني گروه هاي ۱ تا ۴ طبق رويه جاري، گروه ۵ حداكثر ۱۰ و گروه ۶ حداكثر ۲۰كيلومتر مربع پیشنهاد گردید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تفويض اختيار صدور مجوز برداشت جزئي مصالح براي تامين نيازهای پروژه هاي سرمايه گذاري مهم منطقه به سازمان، ارتباط مستقيم سازمان با وزارت درخصوص تاييد مواد اوليه واحد هاي توليدي منطقه براي خريد از بورس ، واگذاري اختيار مديريت شهركهاي صنعتي متعلق به شركت شهرك هاي صنعتي موجود در منطقه به سازمان منطقه آزاد را از جمله موضوعات مهم مورد نیاز برای توسعه بخش صنعت و معدن منطقه خواستار و مورد تاکید قرارداد.

در این دیدار مهندس رزم حسینی وزیر صنعت معدن تجارت نیز با اشاره به اهمیت و موقعیت منطقه آزاد ماکو مقرر نمودند وزارت صمت از فعالیتهای سازمان منطقه بیش از گذشته حمایت کند و درخواستهای سازمان منطقه را با نگاه ایجابی در اولین فرصت پاسخ دهد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین