ساماندهی پسکرانه و مرز بازرگان کلید خورد / نقش منطقه ای مرز بازرگان بايد در سطح استانداردهاي بین المللی ارتقا یابد

DCIM100MEDIADJI_0001.JPG

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ساماندهی ساختاری و فرایندی مرز و پسکرانه مرز بازرگان به عنوان یکی از مهمترین مرزهای کشور با هدف ارتقای نقش منطقه ای این مرز به سطح استانداردهاي بین المللی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ساماندهی ساختاری و فرایندی فعالیت های مرز بازرگان که با حضور معاونین لجستیک و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،مديركل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان، ناظر کل گمرکات استان آذربایجان غربی، مدیرکل گمرک بازرگان و مدیران پایانه و کنترل سوخت بازرگان برگزارشد افزود: استقرار مهمترین مرز زمینی تجاری و مسافری كشور در منطقه آزاد ماکو و تبادلات تجاری بین المللی آن که در نظام اقتصادي کشور و منطقه آزاد تاثیر بسزایی دارد، ضرورت ساماندهی این مرز را دوچندان کرده است و شرايط فعلي به هيچ وجه در شان دروازه كشورمان به اروپا و تركيه نمي باشد.

عبدالرحیمی با بیان اینکه مشکلات مرز بازرگان به عنوان محور تجارت بین المللی و منطقه باید مرتفع شود اظهار داشت: مجموعه گمرک و پايانه هزینه های سرمایه ای قابل توجهی در گذشته در مرز بازرگان انجام داده اند ولی متاسفانه تکمیل این طرح ها به دلیل محدوديتهاي بودجه اي به تاخیر افتاده و ساماندهي شرايط موجود مستلزم تلاش مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و دیگر سازمان های مرتبط در این مرز است.

وي با اشاره به اينكه حضور همه دستگاهها در مرز بازرگان براي تحقق هدف واحد تردد ايمن ، امن، منظم و قانونمند مسافر و كالا به و از كشورمان مي باشد، توفيق در اين مهم را نيازمند حاكميت رويكرد سيستمي در همه مديران دواير دولتي مستقر در مرز دانست.

مديرعامل منطقه آزاد ماكو با اشاره به اقدامات توسعه اي زيرساختهاي لجستيكي در منطقه، از آماده افتتاح بودن پايانه لجستيك آناوطن در هفته هاي آتي خبرداد و افزود با بهره برداري از اين تيرپارك بي نظير در كشور شاهد سامان مناسب كاميونهاي خروجي و فراهم سازي تسهيلات مطلوب براي رانندگان عزيز خواهيم بود ضمن آنكه با تكميل مجموعه لجستيكي محور طلايي نيز ظرفيتهاي قابل توجهي به پشتيباني هاي مرز بازرگان افزوده مي شود.

وی در پايان مسیر فعلی تبریز – بازرگان را فاقد تناسب برای تردد حجم ترافیک مسافری و باری شرايط رونق دانست و اظهار داشت: توسعه و ارتقای این بخش از کریدور بین‌المللی در طول سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و ارتقای بخشی از مسیر توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است و لازم است قطعات خارج از منطقه نيز با فوريت از طريق وزارت راه و شهرسازي توسعه يابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.