پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عزم جدی مجلس در رفع موانع تولید و تحقق شعار سال در مناطق آزاد کشور

نماینده مردم جلفا و مرند و رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، از عزم جدی مجلس برای کمک به رفع موانع تولید و تحقق شعار سال در مناطق آزاد کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری فرینا، معصومه پاشایی بهرام، در نشستی با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از ایرادات وارده بر لایحه حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد بر لزوم پیگیری مطالبات فعالین اقتصادی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مستقر در این مناطق تاکید کرد.

پاشایی بهرام با اشاره به معافیت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از ابزارهای جلب و جذب سرمایه گذاران که در نص صریح «قانون چگونگی اداره این مناطق» قید شده،  لزوم متعهد بودن قانونگذاران به قوانین وضع شده قبلی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم بومی و فعالین این مناطق را ضروری دانست.

او یادآور شد: این معافیت ها و تاسیس مناطق آزاد در نقاط محروم مرزی طی سال های متمادی باعث رونق نسبی و در سال های اخیر با تلاش های انجام شده، اقدامات موثری برای رفع محرومیت، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار صورت پذیرفته است؛ ضروری است با حفظ و حراست، از مانع تراشی هایی که باعث تعطیلی این کسب و کارها می شود اجتناب کرد.

محمدباقر قاليباف رييس مجلس شورای اسلامی، نيز در اين نشست با تاکید بر حفظ اعتماد فعالین اقتصادی و حمایت از ایشان بر لزوم فعالیت همه دستگاه ها در راستای اجرایی شدن شعار سال و رفع موانع تولید تاکید کرد.

وي، همچنین موافقت خود را با بررسی دقیق و کارشناسی مجدد این لایحه در کمیسیون های مرتبط اعلام نمود.

گفتنی است؛ مجلس شورای اسلامی با لغو قانون معافیت مناطق آزاد، فعالين این مناطق را مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کرده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین