پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

افتتاح بخش ICU بیمارستان شهدای شوط با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو

همزمان با هفته سلامت، بخش ICU بیمارستان شهدای شوط با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمدرضا عبدالرحیمی در حاشیه مراسم افتتاح این بخش گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو اقدامات مهمی در در راستای ارتقای نظام سلامت منطقه از جمله تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی منطقه انجام داده است و بر این اساس مشارکت در راه اندازی هرچه سریعتر اتاق مراقبت های ویژه در بیمارستان شوط از جمله این رسالت هاست.

عبدالرحیمی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال جهت تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان شوط هزینه کرده بیان داشت: این سازمان مبلغ ۵ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی بخش ICU بیمارستان شوط هزینه کرده است .

وی افزود: همچنین در سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت مراقبت از بیماران بدحال و دارای علایم تنفسی ۱۳ عدد کپسول اکسیژن طبی برای مرکز درمانی بیمارستان شهدای شوط خریداری شد.

شایان ذکر است: سازمان منطقه آزاد ماکو در طول ۵ سال گذشته بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در راستای ارتقای نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان منطقه آزاد ماکو هزینه کرده است.

راه اندازی بخش ICU بیمارستان شوط با ۴ تخت ثابت، ۲ تخت پرتابل و ۶ دستگاه ونتیلاتور با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ کمک خیران و هزینه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

تاکنون خیران شهرستان شوط بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه ای و لوازم مصرفی جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی خریداری و اهدا کرده اند همچنین از جمله اقدامات صورت گرفته توسط خیران عرصه سلامت شهرستان شوط می توان به خرید دستگاه سونوگرافی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سه دستگاه ونتیلاتور اشاره نمود.

با راه اندازی بخش فوق امکان مراقبت از بیماران حاد تنفسی در مرکز درمانی شهرستان شوط فراهم خواهد گردید واعزام بیماران به شهرستان های همجوار کاهش خواهد یافت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین