پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

13 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید

در نشست امروز مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، حمیدرضا مومنی پس از نشست بیش از چهار ساعته در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از  بحث و تبادل نظر و گفتگوی کارشناسی در خصوص تک تک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیشنهادی و با تکیه بر تجربیات مناطق موجود تشکیل هفت منطقه آزاد و 13 منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد.

مومنی تاکید بر اینکه نتیجه و ماحصل تصمیم مجمع تشخیص برای کشور و مردم مفید، تاثیر گذار و به مصلحت کشور است، اظهار داشت: با رأی اعضاء، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران در استان ایلام؛ سیستان در استان سیستان و بلوچستان؛ بانه ـ مریوان در استان کردستان؛ بوشهر در استان بوشهر؛ قصر شیرین در استان کرمانشاه؛ اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس؛ ابرکوه و میبد در استان یزد؛ زنجان در استان زنجان؛ گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرو در استان آذربایجان غربی؛ خواف و قوچان در استان خراسان رضوی؛ خرم آباد در استان لرستان؛ تاکستان در استان قزوین؛ شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه کارشناسانه و عزم جدی اعضای مجمع تشخیص مصلح نظام و توجه ویژه به خواسته های نمایندگان مردم شریف این مناطق در مجلس شورای اسلامی، شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نیز در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران افزود: در تصویب مناطق آزاد جدید همه ملاحظات مربوط، رعایت و ضعف‌های مناطق آزاد قبلی اصلاح شد ضمن اینکه قانون مناطق آزاد نیز در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی جوسازی ها در این خصوص ادامه داد: همه زمین‌هایی که در محدوده منطقه آزاد در نظر گرفته شده دولتی است بنابراین شایعه شکل گیری بورس بازی زمین هم رد می‌شود.

گفتنی است؛ در نشست امروز چهارشنبه(8 اردیبهشت ماه) آیت الله آملی لاریجانی، آیت الله رئیسی، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت الله دری نجف آبادی، آقایان  رضایی، قالیباف، صانعی، دانش جعفری، مصباحی مقدم، محسنی اژه ای، میرسلیم، کدخدایی، پورابراهیمی، احمدی نژاد، عارف، لاریجانی، صدر، فروزنده، عادل، صفار هرندی، مظفر، نیکزاد، محمدی عراقی، آقا محمدی، آقازاده، باهنر، و جمعی از نمایندگان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین