پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بازدید مشاور رئیس جمهور از پروژه کشت و صنعت دشت زیدون منطقه آزاد ماکو

 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیئت همراه به اتفاق محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره پروژه کشت و صنعت دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) در حاشیه جنوبی رودخانه ارس واقع شده و اراضی شبکه آبیاری و زهکشی به مساحت ۲۰۹۰ هکتار دشت زیدون، با طول لوله کلاسیک ۲۲۷ کیلومتر  و طول خط لوله قطره ای ۱۶۸ کیلومتر درحال اجرا می باشد.

مدیر پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در حاشیه این دیدار مهم‌ترین هدف شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی را احیا و توسعه اراضی کشاورزی دانست و افزود: سرمایه گذاری این شرکت در منطقه آزاد ماکو پیرو تفاهم نامه های منعقده انجام شده و در حال حاضر برنامه های آماده سازی زمین ۲ هزار هکتاری از قبیل انتقال آب از رودخانه ارس، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن آب و شبکه آبرسانی را به انجام رسانده و پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برومند گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو برای این شرکت زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار جهت اجرای طرح آبرسانی و کشت محصولات زراعی و باغی دردشت زیدون واگذار کرده است و بعد از اتمام پروژه یک هزار هکتار باغ زیر کشت می رود.

وی افزود:طول  خط انتقال آب از ارس  ۱۲ کیلومتر است و از ۷۶ پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد. همچنین سه ایستگاه پمپاژ و سه مخزن ذخیره از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تامین برق تا شهریورماه  به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی یا همان بانک زمین زیرمجموعه بانک کشاورزی است که فعالیت خود را از سال ۶۸ آغاز کرده ‌و امروز ۷۵ هزار هکتار کار در دست اجرا داردو بعد از اتمام کشت در منطقه آزاد ماکو پروژه صنایع وابسته آن اجرایی میشود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «بازدید مشاور رئیس جمهور از پروژه کشت و صنعت دشت زیدون منطقه آزاد ماکو»

سلام باعرض ادب احترام به اخبار منطقه آزاد ماکو
بنده یکی اهالی روستای بهلول کندی هستم و دشت زیدون هم که مطلق به اهالی روستای بهلول کندی است که سال اخیر توسط شرکت سارال (بانک زمین )گرفته شده هست و بدون رضایت اهالی روستا و بنده هم هیچ قصدی ندارم فقط یک درخواست از شما که لطفا به این موضوع برسی کنید یا در عوض این زمین به مردم روستا که دارای پرونده هستن زمین بدید تا اشتغال زدایی کند نمی تونید بدون رضایت مردم اهالی یک جا زمین اون روستا را تصاحب کنن لطفا پیگیری شه

سلام
منم اهل اون محل هستم و چهل ساله ساکن تهران هستم اما چیزی که هست دولت همه زمینهای مستعد در سراسر کشور رو به مافیای کشاورزی و صنعت و سرمایه داران بی انصاف اصفهان اجاره میده با طول مدت زیاد و اجاره کم یا زیاد که بالاخره چندین ده برابرش رو اونا سود می کنند .
مافیای اصفهانی ها رو باید جدی بگیریم
متاسفانه از بی لیاقتی مدیران محلی همه به این روز افتادن .

با سلام و عرض ادب
دشت زیدون دارای دو سند شخصی هستش که به نام چند نفر می‌باشد که قبل از ملی شدن مراتع کشور از دولت وقت سند رسمی از اداره ثبت اسناد آن زمان گرفته اند ، و پس از اجرای قانون ملی شدن مراتع کشور مالکین این اراضی مخالفت نکردن چون می‌دانستند مردم محلی برای چرای دام ازش استفاده میکنند. تا سال ۹۵ که بدون بررسی و تحلیل اومدن هر کاری میخوان انجام میدن ، بدون در نظر گرفتن مردم محلی بهره بردار که ( دام داران) و مالکین با سند ثبتی می باشند.
این حرکت زشت و ناپسندی است . و یعنی نادیده گرفتن اهداف و آرمان های امام راحل و توهین به خون شهدای این مرزوبوم.

چند بار بگیم که پیگیری باشید به قول رهبرمان که می گویند عشایر زبان ندارند به دادشون برسید والا جمله حقی می گویند ما عشایر زبان نداریم نه قوت آن را داریم از خودمون دفاع کنیم ولی ما قانونی داریم که انشاءالله از حقمون دفاع کنند ولی متاسفانه هنوز از حقمون دفاع نشده است
پروانه چرای که دولت به ما داده الان به هیچ دردی نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین