پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در گرو اجرای کامل قانون است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در گرو تثبیت و اجرای کامل قوانین است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حمیدرضا مومنی در دیدار با فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو،‌گزارشی از نتایج پیگیری در خصوص بهبود فعاليتهاي مناطق آزاد و مشكلات مطروحه در جلسه ماه گذشته ارائه داد و از اهتمام ویژه دولت و مدیران سازمان منطقه آزاد برای رفع موانع تولید و مشکلات فعالین اقتصادی در این مناطق خبر داد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خود را به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مناطق متعهد می داند و کنار آنهاست افزود:‌ سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی طبق قوانین مناطق آزاد در این مناطق سرمایه گذاری کرده اما اکنون به جهت شرایط ویژه و تحریمی، بخشنامه ها و دستورالعمل های جدیدی به این مناطق ابلاغ می شود که با قوانین اصلی مناطق آزاد متفاوت است.

مومنی با بیان اینکه تغییر در قوانین و ابلاغ بخشنامه هایی در خصوص نحوه اعمال معافیت های مالیاتی مشکل زا هستند ادامه داد: ما در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اقدامات و پیگیری هایی از سوی سازمان امور مالیاتی،‌مجلس و معاونت ریاست جمهوری انجام دادیم و امیدواریم با تبیین راهکارهای راه گشا این مشکل به وجود آمده برای فعالان در مناطق آزاد مرتفع شود.

وی گفت:‌ قوانینی که برای مناطق آزاد وضع شده بر اساس مطالعات و مصلحت هایی وضع شده و تغییر و عدم ثبیت آن به صلاح نیست چرا که فصل الخطاب ما در مناطق آزاد، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قوانین برنامه توسعه کشور است . پیش از اینکه هر قانونی بر خلاف قوانین مناطق آزاد مصوب شود، لازم است تا تاثیرات آن بر تولید و سرمایه گذاری در مناطق پیش از تصویب سنجیده شود

*تاسيس بانک مستقل در مناطق آزاد راهکار حل مشکلات بانکی

دبیرشورای عالی مناطق ازاد ویژه تصریح کرد : تاسیس بانک های مستقل و یا شعب در سطح استان و یا ممتاز بانک ها در مناطق آزاد راهکاری است که می تواند بخش از مشکلات مالی و بانکی این مناطق را رفع کند.

وی با بیان اینکه برای کنترل منابع و مصارف در محدوده مناطق آزاد پیشنهاد ما تاسیس یک بانک تخصصی در مناطق آزاد و یا ایجاد شعب ویژه بانک ها در مناطق است ابراز امیدواری کرد:‌ این مطلب را پیگیری خواهیم کرد.

ادامه داد: در بحث تولید، کارفرما بایستی در حوزه کارگری تصمیم گیر باشد و بایستی بصورت ویژه از کارفرمایانی که با نیروی انسانی درکیر هستند حمایت کرد.

مومنی با بیان اینکه اقدامات و عملکرد سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در مناطق آزاد ستودنی است تصریح کرد: مسئولین باید تمام توان و تلاش خود را بکار بندند تا از این طریق چراغ اشتغالزایی هرچه بیشتر نیز روشن شود.

مشاور رئیس جمهور فعالین اقتصادی درمناطق آزاد را سربازان جبهه اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از این عزیزان که حکم خانواده مناطق آزاد را دارند وظیفه شرعی ماست.

وی از فعالین اقتصادی خواست تشکل های صنفی خود را قوی کنند تا مطالبه گری در این بخش افزایش پیدا کند و ادبیات مشترک بین فعالین اقتصادی شکل گیرد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین