پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ضرورت تفویض کامل اختیارات و مسئولیت های وزارت صمت به سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفویض اختیارات وزارت صمت به سازمان منطقه آزاد ماکو بخصوص در حوزه معدن گره گشا و باعث رونق بخشی به فعالیت های معدنی و صنایع مربوطه در منطقه می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی روز شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که با حضور وزیر صمت برگزار شد به چالش های تولید در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: بدلیل مقررات جدید و دستور العمل های جدید، واحدهای تولیدی لوازم خانگی، واحدهای تولیدی محصولات پتروشیمی پایه با مشکلات تامین مواد اولیه متناسب با ظرفیت تولیدی خود مواجه هستند که نیازمند بازتدبیر دستورالعمل های تامین مواد اولیه از سوی وزارت صمت می باشد.

عبدالرحیمی ادامه داد: به دلیل این مشکلات واحدهای تولیدی لوازم خانگی در منطقه آزاد ماکو با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند و این در حالیست که این واحدها طی سالهای گذشته وارد کننده بوده اند ولی خوشبختانه امروز ۹۵ درصد محصول وارداتی قبلی را در داخل منطقه آزاد تولید می نمایند.

وی تصریح کرد:‌ اگر منطقه آزاد اختیارات قانونی خود برای اعمال در سطح منطقه را بطور کامل داشته باشد، دیگر ضرورتی به مراجعه به ادارات استانی نخواهد بود و لازم است طبق ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور که اختیارات دستگاه ها به سازمان‌های منطقه آزاد منتقل شود. انتقال اختیارات سازمان های صمت و استانها در حوزه معادن و نیز تاییدیه های مربوط به سامانه های درخواست تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله بایدهای پیش روی منطقه برای تسزیع و تسهیل امور معادن و صنایع در منطقه می باشد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های واحدهای تولیدی در منطقه آزاد ماکو و به تبع آن اشتغالزایی در منطقه افزود: در منطقه آزاد ماکو تعداد واحدهای فعال صنعتی و معدنی از ۳۵ واحد در سال 92 به 138 واحد افزایش پیدا کرده است.

وی از فعال سازی معادن راکد منطقه که طی یکسال و نیم اخیر از 11 معدن به 25 معدن افزایش یافته خبرداد و افزود: استفاده موثر از ظرفیت های معدنی منطقه و به تبع آن صنایع پایین دست معادن که در دستور کار جدی سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد و در این فرایند نیازمند حمایت های کامل وزارت صمت می باشیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به شهرک های صنعتی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات زیرساختی در شهرک های صنعتی متعلق به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سطح منطقه و نیازهای توسعه ای آنها مقرر کردیم اقدامات مشترکی را در این ارتباط پی ریزی کنیم و تفاهم نامه امروز نیز در این راستا می باشد.

در انتهای این نشست؛ انعقاد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماکو با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در خصوص  آماده سازی و توسعه شهرک های صنعتی  منطقه در حضور وزیر صمت به امضای مدیران عامل دو سازمان رسید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین