پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران امضا شد

در راستای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و زیر ساخت های آنها، تسهیل سرمایه گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و در اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن، تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در این تفاهم نامه در خصوص توسعه شهرک های صنعتی موجود در محدوده منطقه آزاد به تناسب درخواستهای زمین توسط متقاضیان سرمایه گذاری و تولید، زمین مربوطه براساس طرح مصوب شهرکها و بصورت فاز بندی با مساحت تقریبی 50 هکتار توسط سازمان منطقه آزاد در اختیار شرکت شهرکهای صنعتی استان جهت واگذاری در قالب قرارداد حق انتفاع به صنعتگران و تولید کنندگان دارای مجوز تاسیس (صادره از سوی منطقه آزاد ماکو) قرار می گیرد گیرد.

همچنین طبق این تفاهم نامه صدور جواز تاسیس، پروانه بهرهبرداری و مجوز فعالیت اقتصادی واحدهای صنعتی جهت استقرار و فعالیت در شهرکها و نواحی صنعتی از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو و صدور مجوز ساخت و ساز، نظارت بر آن و یا پایانکار ساختمانی از طرف شرکت شهرکهای صنعتی انجام پذیرد.

مسئولیت ایجاد و تامین زیر ساختها براساس جدول سطحبندی دستورالعمل بهرهبرداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرکها و نواحی صنعتی شامل : تامین آب – برق و راه دسترسی و…. بر عهده شرکت شهرکهای صنعتی خواهد بود. مسئولیت هرگونه تعلل در این خصوص که مانع از بهره برداری از زمین شهرکها گردد بر عهدهشرکت شهرکهای صنعتی خواهد بود.

در این تفاهم نامه مقرر شده است پروژههای اولویتدار در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر در منطقه آزاد بصورت سالانه با هماهنگی شرکت شهرکهای صنعتی استان و سازمان منطقه آزاد تعیین و برنامه ریزی لازم معمول گردد.

همچنین طرح شهرکهای صنعتی مذکور جهت انطباق با طرح جامع منطقه آزاد و دیگر طرح های سرمایه- گذاری و عمرانی به سازمان منطقه آزاد ارائه و سازمان منطقه آزاد نسبت به تطبیق طرحهای شهرکها و نواحی صنعتی با طرح جامع منطقه آزاد اقدام نماید.

در این تفاهم نامه مقرر شده است: کلیه واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی مذکور در محدوده منطقه آزاد از مزایا، مشوقهای قانونی هر دو دستگاه بهرهمند گردند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین