پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پاسداشت حماسه چالدران در تقویم ایران ثبت شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برگزاری مراسم پاسداشت حماسه نبرد چالدران یک ضرورت بود و باید در تقویم سراسری کشور ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی در آئین پاسداشت حماسه نبرد چالدران در این شهرستان افزود: پاسداشت نبرد چالدران در واقع پاسداشت رشادت ها،‌دلاوری ها و ایثارگری های میهن دوستانی است که برای دفاع از خاک و ناموس این وطن از جان خود گذشتند.

وی دفاع از دین و وطن را دو ارزش بسیار مهم از نظر آموزه های اسلامی و توصیه های قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد و ادامه داد: دفاع مقدس ۸ ساله نیز در ادامه مسیر نبرد چالدران شکل گرفته و جوانان غیور عزیزمان با جان و دل از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

عبدالرحیمی به ارزش حب وطن در توصیه های قرآنی و ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: سرزمین ها و وطن ها آباد نمی شود مگر با دوست داشتن وطن و امیدوارم با حب به کشور عزیزمان در آبادنی و توسعه وطنمان تلاش مضاعف نماییم.

وی در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو خود را موظف به آبادانی و عمرانی نه تنها تمامی محدوده جغرافیایی منطقه می داند بلکه تلاش برای عمران و آبادانی شهرهای همجوار را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

شایان ذکر است اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران یکم شهریور ماه در این شهرستان و در مقبره سید صدرالدین با حضور جمع کثیری از اهالی این منطقه عشایری برگزار شد.

تشکیل نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی، پخت غذاهای محلی، نمایش بخشی از جنگ چالدران بخشی از برنامه های جنبی این پاسداشت بود.

در این همایش از پوستر شاه جنگ (پوستر جنگ چالدران) توسط امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رونمایی شد.

جنگ چالدران به عنوان یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ ایران و نشان شهامت و شجاعت ایرانیان دفاع از اسالم و شهادت حدود بیست هزار نفر در دشت چالدران و هم چنین رشادت و دلیری شیر زنان ایرانی مانند نگینی در تاریخ شیعه می درخشد. علاوه بر این در سطح جهانی نیز این واقعه نبردی با اهمیت فراوان شناخته می شود، و مورخان زیادی به تحلیل وقایع آن پرداخته‌اند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین