پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروژه گردشگری مجتمع آب گرم شوط به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ،‌امام جمعه و فرماندار شوط و جمعی از مسئولین منطقه پروژه گردشگری مجتمع آب گرم شوط توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، برای احداث این پروژه گردشگری مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده که برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.

آب گرم شوط دارای دو سرچشمه اصلی است که به فاصله تقریبی ۴۰ متری بر روی پشته ای با ارتفاعی متفاوت از هم واقع شده‌اند، افزود: مظهر اصلی چشمه را یک حوضچه طبیعی به شکل نامنظم تشکیل می دهد که در اثر رسوب گذاری آب آن حوضچه های طبیعی و جالبی را به وجود آورده است که که در حال حاضر روی حوضچه ها استخرهایی ساخته شده است و آب گازدار به طور دائمی جوشان و جریان دارد.

به گزارش ایسنا، چشمه آبگرم شهرستان شوط در محیطی دلپذیر و مفرح در حاشیه شهر شوط واقع شده است. وجود چشمه آبگرم (ایسی سو) در این شهرستان می‌تواند به عنوان یک منبع جذب توریست درمانی و سلامت ایفای نقش کند، این چشمه به دلیل دارا بودن خواص درمانی، بسیار مورد توجه و استقبال مردمان این منطقه و سایر مناطق کشور قرار گرفته است.

از خواص درمانی آن بیشتر برای درمان ناراحتی های پادرد و نیز به ‌صورت استحمام برای تسکین درد مفاصل استفاده می‌شود، آب گازدار از قسمت غربی حوضچه از زمین بیرون می آید و از مجرایی که در جنوب غربی حوضچه قرار دارد خارج می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین