پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

۱۴طرح عمرانی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو افتتاح یا کلنگ زنی شد

۱۴ طرح عمرانی و زیرساختی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو این پروژه ها که عمدتا سرمایه گذاری بخش خصوصی و در راستای تقویت اقتصاد ملی و منطقه اجرا شده و یا می شود با بهره برداری از تمام پروژه ها برای بیش از ۵۰۰۰ نفر زمینه اشتغالزایی فراهم می شود.
بهره برداری از اولین طرح کشاورزی پروژه ملی مهار آب های مرزی (پایاب سد کرم آباد) در مساحت ۴۲۲ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال در روستاهای قیقاج پلدشت و قیاس شوط با اشتغالزایی ۵۰ نفر بصورت مستقیم توسط شرکت دشت پیمان به بهره برداری رسید.
همچنین بهره برداری از واحد تولیدی انواع یونولیت در شهرک صنایع سبک با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی شرکت تاج فوم ایرانیان از دیگر پروژه های به بهره برداری رسیده در منطقه آزاد ماکو بود.
معدن مرمریت سیاه با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی دیگر پروژه های هفته دولت در منطقه آزاد ماکو بود که بهره برداری رسید.
پروژه های گردشگری کارتینگ (فاز اول) در روستای گجوت با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و مجتمع آب درمانی شوط با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیادر ریالی از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت سال جاری در منطقه آزاد ماکو افتتاح شدند.
یک واحد گاوداری ۵۰۰۰ رأسی با سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو نیز کلنگ زنی شد. این گاوداری با تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر بخش عمده ای از نیازهای پروتئینی استان و منطقه را تامین خواهد کرد. با بهره برداري از اين طرح يكهزار فرصت شغلي در اين منطقه ايجاد مي شود كه در بلندمدت مي تواند زمينه تحرك و پويايي را در اقتصاد منطقه فراهم کند.
عملیات اجرایی سه پروژه کاشت گردو و پسته در ۲۶۰۰ هکتار توسط شرکت های آریا دشت ماکو، آراز سبز آریا و رایاکشت با سرمایه گذاری ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، همزمان با هفتمین روز از هفته دولت، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولین منطقه، عملیات اجرایی واحد کشاورزی ۲۰۰۰ هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری ۹۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز شد.
این پروژه با احداث باغ در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در دشت زیدون اجرا می شود و برای ۸۰۰ نفر اشغال ایجاد خواهد کرد.
همچنین یک واحد دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری ۱۲۰۰میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر کلنگ زنی شد.
یک واحد کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹ هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریال همزمان کلنگ زنی شد.
همچنین عملیات اجرایی پروژه های احداث جاده ماکو – دانالو با ۴۴۰ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محور ماکو – چالدران با ۲۰۰ میلیارد ریال و فاز دوم پروژه محصورسازی منطقه به طول ۱۳ کیلومتر با ۱۷۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز شدند.
افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه دانش‌آموزان استثنایی آموزش و پرورش شهرستان ماکو نیز با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد ریال ساخته تحویل آموزش و پرورش شد.
پروژه گازرسانی به روستاهای مسیر قره خاچ، ترکان، دیبک و بارون که از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ماکو بود مراحل اجرایی آن به طول ۳۱ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.
طرح آبرسانی خط دوم انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به ۲ ماکو آغاز شد که برای اتمام این طرح آبرسانی اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
کلنگ زنی پروژه یک هزار ۵۰۰ واحدی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به صورت امضا تفاهم نامه همکاری با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و با کارگزاری بنیاد مسکن استان برای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگربرنامه های هفته دولت ۱۴۰۱ در منطقه آزاد ماکو بود.
۳۰ واحد طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز در شهرستان ماکو با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین