پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بخشی از مشکلات شهرهای منطقه آزاد ماکو با اجرای قانون حکمرانی واحد مناطق آزاد رفع می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید براجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور گفت: بخشی از مشکلات و مسائل شهرهای منطقه آزاد ماکو با اجرای قانون مناطق آزاد و تحقق حکمرانی واحد در این مناطق رفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی روز دوشنبه در جلسه ای که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای ماکو، شوط،‌پلدشت،‌بازرگان، یولاگلدی و مرگنلر برگزار شد افزود: با بازگشت مناطق آزاد تجاری و صنعتی به هدف اصلی و حرکت قطار توسعه در ریل خود می توان بر مشکلات موجود در منطقه بخصوص محرومیت زدایی از منطقه فائق آمد.

وی رسالت و هدف اصلی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را رفع موانع کسب و کار، ایجاد زیرساخت، تولید ثروت، ایجاد و انتقال صنایع نوین و پیشرو عنوان کرد و ادامه داد: با تحقق اهداف و رسالت های مناطق آزاد شاهد ایجاد فرصت های شغلی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص داخلی ورونق اقتصاد ملی و منطقه ای خواهیم بود.

گروسی محور توسعه تمام جوامع را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: بهره مندی از فکر و اندیشه نخبگان، دانشجویان و کسانیکه احساس مسئولیت در قبال منطقه دارند، برای تدوین نقشه راه و طرح جامع برای توسعه منطقه ضروری است.

وی به لزوم استفاده از منابع ملی برای اجرای پروژه های زیرساختی مهم در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد باید منطقه آزاد تجاری و صنعتی باشد و برای این موضوع باید تمام زیرساخت های لازم برای تجارت و تولید فراهم گردد چرا که منابع محدود منطقه در این خصوص کافی نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: برای بهره مندی از تجربیات مدیران اسبق سازمان اعلام آمادگی کرده ایم.

گروسی به اولویت بندی سیاست گذاری ها برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: وسعت زیاد منطقه آزاد ماکو تهدیدی است که با برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح می توان به فرصت تبدیل کرد .

در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران به بیان نکته نظرات، مسايل و مشکلات شهرهای خود پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین