پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دانشگاه چگونه می تواند در کسب و کارهای مناطق آزاد تاثیرگذار باشد؟

مدیرعامل سازمان منطقه ماکو گفت: دانشگاه با انتقال فناوری و تکنولوژی دانش بیان می تواند در کسب و کارهای مناطق آزاد تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی روز سه شنبه در جلسه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با تاکید براینکه مناطق آزاد برای توسعه نیازمند فناوری های جدید بخصوص در حوزه های معادن، کشاورزی و کشت و صنعت هستند افزود:‌ در خصوص تحقق شعار تولید،‌ اشتغال آفرین،‌دانش بنیان مناطق آزاد پیشرو هستند و تمرکز این مناطق بر انتقال تکنولوژی های نوین مبتنی بر دانش بنیان می باشد.

وی به نقش دانشگاه در تجاری سازی علم و تولید ثروت بی بدیل عنوان کرد و اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی ماکو است که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

گروسی به زیرساخت های موجود در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی توانمند در کنار زیرساخت های انرژی، جاده های مواصلاتی و موقعیت استراتژیک منطقه و زیرساخت های تحصیلی در منطقه آزادماکو فراهم است و برای شکوفایی نیاز به عزم جدی مسئولین و خادمان ملت می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو پیشنهاد ایجاد زون علمی در منطقه آزاد ماکو را ارائه کرد و افزود: با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دانشگاه های مستقر در استان می توان نسبت به ایجاد پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی در این منطقه اقدام نمود.

وی برگزاری دوره های مهارت آموزی برای فعالان بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و اضافه کرد: نقش دانشگاه در افزایش مهارت های علمی فعالان بخش های کشاورزی، لجستیک، گردشگری، صنعت و معدن و نیز بهره گیری از فناوری های دانش بنیان در این بخش ها بسیار اثر گذار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار به افزایش تعاملات دانشگاه و سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید و نسبت به تداوم تفاهم نامه های موجود و عقد تفاهم نامه های همکاری جدید تاکید کرد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین