پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مناطق آزاد اگر علمی و دانشگاهی شوند، می توانند ارز آور باشند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مناطق آزاد در کنار تولید ثروت باید به تولید علم نیز اهتمام ورزد گفت: مناطق آزاد اگر علمی و دانشگاهی شوند می توانند برای کشور ارز آور باشند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: ایران از لحاظ پزشکی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و شانه به شانه کشورهای توسعه یافته حرکت می کند و مناطق آزاد می توانند در حوزه پزشکی میزبان اساتید و پزشکان متخصص خارجی باشند.

وی با بیان اینکه در رشته پزشکی، حرفه و دانشگاه در هم تنیده است افزود: در رشته های دیگر بخصوص فنی و مهندسی بین صنعت و دانشگاه ارتباط چندانی وجود نداشته به همین دلیل در این حوزه ها مشکلات داریم.

گروسی به لزوم اصلاح قوانین برای بهره گیری از ظرفیت های پزشکی کشورهای هم جوار با مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد: پرورش نیروی انسانی متخصص و اساتید مجرب در مناطق آزاد با بهره گیری از دانش فراملی و ظرفیت های کشورهای دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت ایجاد دانشگاه های تخصصی علوم پزشکی در مناطق آزاد برای جذب دانشجویان خارجی تاکید کرد و بیان داشت: قانون برای مناطق آزاد ظرفیت های بسیاری را پیش بینی کرده است و درصورت اجرای کامل قوانین و انجام وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی در منطقه برای ایجاد زیرساخت می توان به اهداف تعیین شده نائل آمد.

گروسی به افزایش تعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و اجرای پروژه های سلامت محور را جزو مسئولیت های اجتماعی سازمان منطقه آزاد برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان به لزوم تدقیق و نظارت بیشتر در حوزه بهداشت و درمان در موضوع واردات تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از مساعدت و اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه بهداشت و درمان سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت تقدیر کرد.

دکتر محمد امین ولیزاد گفت:‌ سرانه موجود برای هر هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی ۱.۶۴ تخت بیمارستانی است که این رقم باید به ۲ افزایش یابد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین