پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حمل و نقل ترکیبی؛ رکن اساسی توسعه دروازه ایران به اروپا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه ای با حضور رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین ارکان توسعه این منطقه با توجه به موقعیت استراتژیک و هم مرزی با نخجوان و ترکیه، حمل و نقل ترکیبی است که می تواند علاوه بر ارتقای شاخص های تجارت مرزی و ترانزیت بین المللی، توسعه منطقه آزاد ماکو را نیز موجب شود.

حسین گروسی روز دوشنبه در جلسه ای با حضور معصومه پاشایی بهرام و محمدعلی پور نماینده ماکو، شوط،‌پلدشت و چالدران در مجلس افزود:‌ همجواری مناطق آزاد ماکو و ارس فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و گردشگری دو منطقه برای ارتقای اقتصاد ملی است.

وی با تاکید بر ارتباط و تعامل بیشتر مناطق آزاد ماکو و ارس ادامه داد:‌ عمده درآمدهای منطقه آزاد ماکو بجای اینکه صرف تولید و صنعت شود در ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری منطقه هزینه می شود در حالیکه در کشورهای توسعه یافته بعد از ایجاد زیرساخت اقدام با راه اندازی مناطق آزاد می کنند.

گروسی تثبیت قوانین مناطق آزاد و اجرای کامل قانون بخصوص ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور را در جذب سرمایه گذار موثر عنوان کرد و اظهار داشت: مناطق آزاد می توانند نقش مهمی را در افزایش میزان صادرات و در نتیجه درآمد و اقتصاد ملی ایفا نمایند.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه نیز در این جلسه به لزوم بهره گیری از تجربیات مناطق آزاد دیگر تاکید کرد و گفت:‌مسایل گمرکی، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش کالاها، بروکراسی اداری از جمله مشکلات و چالش های مناطق آزاد است که در تلاشیم با همکاری دولت و مجلس این مشکلات را از سر راه آنان برداریم.

معصومه پاشایی منطقه آزاد ماکو را بهترین موقعیت برای جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی توصیف کرد و افزود:‌همجواری این منطقه با کشور ترکیه، وجود نیروی انسانی غنی، تولید را در این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی با صرفه می کند.

وی ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو را مقصدی مناسب برای جذب توریست عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد ماکو و ارس می توانند از ظرفیت های گردشگری همدیگر بهره گرفته  و با معرفی این مناطق به مسافران مقصد مناسب برای گردشگران باشند.

مجمد علی پور نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت و چالدران نیز با بیان اینکه از زمان استقرار منطقه آزاد ماکو،‌زیرساخت های عمرانی چشمگیری در منطقه ایجاد شده است گفت: فنس کشی منطقه آزاد ماکو در حال اتمام است و این عامل بسیار مهمی در رونق اقتصادی و بهره مندی مردم منطقه از مزایای منطقه آزاد خواهد بود.

وی همکاری های مناطق آزاد ماکو و ارس را در راستای توسعه هر دومنطقه موثر دانست و افزود: موانع برا سر راه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را در مجلس به جد پگیری می کنیم.

خاطرنشان می شود: در این سفر یکروزه رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت و چالدران از مرز بازرگان،‌ شهرک های صنعتی و ظرفیت های گردشگری و تاریخی منطقه بازدید کردند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین