پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو پتانسیل اولین منطقه هوشمند و دانش محور را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو پتانسیل اولین منطقه هوشمند و دانش محور را دارد.

حسین گروسی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی افزود:‌ دولت عزم جدی به پیشرفت مناطق آزاد دارد و رئیس جمهور محترم نیز پیگیر رسیدن مناطق آزاد به جایگاه اصلی خود است.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان منطقه آزاد ماکو رفع مشکلات فعالین اقتصادی منطقه با همراهی تمام دستگاه های اجرایی است اظهارداشت: بارها تاکید شده است که با اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور می توان بسیاری از مشکلات موجود سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی را حل کرد.

گروسی از همدلی وهماهنگی بین گمرک و منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: پروژه فنس کشی منطقه آزاد ماکو با جدیت در حال اجرا است و امید داریم بعد از محصور شدن منطقه و استقرار گمرک در گیت خروجی  بخشی از مشکلات رفع شود و مردم و فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان از مزایای منطقه آزاد بهره مند شوند.

وی رسالت مناطق آزاد را نه تنها توسعه، عمران و آبادانی منطقه بلکه رشد اقتصاد ملی و اثرگذاری در تولید ناخالص داخلی (GDP) عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های که درسطح ملی انجام گرفته و با استفاده از ظرفیت های خود منطقه، موانع حوزه تولید و سرمایه گذاری را رفع خواهیم کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: بخش عمده مشکلات فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ماکو در حوزه زیرساخت ها است.

حسن صدرایی مهر با بیان اینکه منابع منطقه آزاد ماکو برای ایجاد زیرساخت های منطقه کافی نیست اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو برای ایجاد زیرساخت در منطقه هزینه های زیادی کرده است بطوری که در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان برای زیرساخت های منطقه هزینه شده در حالیکه بودجه عمرانی که دولت برای این مناطق تخصیص داد یک دهم هزینه کرد سازمان منطقه آزاد است.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در موضوع تامین برق و توزیع آب است که به دلیل عدم صدور مجوزها به منطقه آزاد،‌ سازمان قادر به رفع این مشکلات نیست و  باید در سطح ملی این موضوعات بررسی و رفع شوند.

در این نشست فعالان اقتصادی مشکلات و مسائل مربوط به تولید و سرمایه گذاری را مطرح کردند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین