پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جذب اعتبارات ملی، نقش مهمی در توسعه استان دارد / توجه دولت مردمی به اولویت هاست

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان شوط به ریاست محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه ۹۱ مصوبه شامل ۷۹ مصوبه عمرانی و ۱۲ مصوبه اقتصادی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرستان شوط به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان غربی در هجدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان شوط در جمع مردم شهر یولاگلدی نیز  گفت: ۸۰ درصد اعتبارات ما ملی بوده و جذب آن نقش مهمی در فعالیت‌های عمرانی و توسعه استان دارد.

محمدصادق معتمدیان  با اشاره به اعتبارات مطلوب و مصوب دولت برای مناطق محروم افزود: اهتمام مدیران استانی، تلاش‌های شبانه روزی برای تخصیص اعتبارات مصوب سفرهای استانی رییس جمهوری و حمایت‌ نهادهای مختلف در جذب اعتبارات ملی در تحقق این طرح ها مهم بود؛ چرا که ۸۰ درصد اعتبارات ما ملی هستند و جذب آن نقش مهمی در فعالیت‌های عمرانی استان دارد.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری ۵۰ هزار میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اقتصادی جهت کمک به رشد و توسعه اقتصادی مصوب شد و در مدت کوتاهی بخشی از این مصوبات تخصیص یافت.

معتمدیان افزود: هم اکنون در سایه این تخصیص‌ها، بسیاری از پروژه ها که در چند سال گذشته به دلیل عدم تامین منابع مالی ناقص و راکد بود فعال شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سفرهای شهرستانی، آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و ظرفیت‌های مناطق مختلف است افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های برخوردار از مواهب و نعمات الهی بوده و برای توسعه اقتصادی از منابع بسیار خوبی برخوردار است و از نظر پیشران‌های توسعه کمبود و محرومیتی ندارد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در بخش معادن نیز منابع خوبی داریم که هم در بحث اشتغال و هم درآمد می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کند.

معتمدیان با اشاره به بخش کشاورزی و اراضی حاصلخیز آذربایجان غربی گفت: وجود رودخانه ارس زمینه توسعه بخش کشاورزی و شیلات را فراهم کرده و نیازمند برنامه زیری و تلاش ویژه در این زمینه هستیم.

وی بحث محرومیت زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار را از برنامه های دولت سیزدهم برشمرده و گفت: اینکه مدیران استانی در مناطق مختلف حضور یافته و مشکلات بخش به بخش بررسی شود، نشانگر توجه دولت مردمی به اولویت هاست.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تمرکز ما بر حل مشکلات زیرساختی و تامین زمین و مسکن و زیرساخت‌های اصلی مثل آب و جهاد آبرسانی و سایر موارد اساسی بوده و منابع بسیار خوبی تخصیص داده شده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین