پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با وزیر جهادکشاورزی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال دیدارهای خود با وزرا برای رفع مشکلات زیر ساختی منطقه اینبار با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی روز سه شنبه به همراه محمد علی پور نماینده مردم منطقه در مجلس با حضور در دفتر سید جواد ساداتی نژاد ضمن ارائه گزارشی از مشکلات منطقه آزاد ماکو خواستار رفع مشکلات زیرساختی منطقه توسط دولت شدند.

در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد جهان، شامل شهرستان هاي ماكو، شوط و پلدشت می باشد گفت: منطقه آزاد ماکو دارای استعداد بسيار بالاي كشاورزي همراه با شرايط آب و هوايي مناسب و طبيعت سرسبز، جايگاه ويژه اي در بخش كشاورزي و زير بخش هاي آن شامل زراعت، دامداري، شيلات، گلخانه، صنايع تبديلي و ساير صنايع وابسته دارد.

حسین گروسی افزود: علي رغم تازه تاسيس بودن سازمان منطقه آزاد ماكو، با تلاش و همت مردم و مسوولان زيرساخت هاي منطقه در حال تكميل شدن بوده و گام هاي مهمي در اين راستا برداشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در اين منطقه ازجمله احداث سد كرم آباد با ظرفيت 54 ميليون متر مكعب افزود: سازمان منطقه آزاد ماكو با واگذاري بيش از 3200 هكتار از اراضي ملي تحت پوشش اين سد به شركتها و سرمايه گذاران بزرگ از جمله شركت كشت و صنعت ارس دام آرشام (فكا)، شركت كشت و صنعت دشت پيمان (يك و يك)، شركت كشت و صنعت شهد آذربايجان، شركت كشت و صنعت كيميا فجر (صباح)، شركت كشت و صنعت رايا كشت آذر و و بهره برداران ساكن روستاهاي منطقه گام بزرگي را در جهت توليد و اشتغالزايي منطقه برداشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: اين طرح بخشي از طرح مهار آبهاي مرزي مي باشد كه با هزينه بيش از هزار و پانصد ميليارد تومان از محل تسهيلات صندوق توسعه ملي اجرا شده و متاسفانه به علت كمبود اعتبارات، 12 هزار هكتار از اراضي موضوع طرح هم چنان ناقص و بلا استفاده مانده است.

گروسی با تاکید بر شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) اذعان داشت: شایسته است در جهت تحقق اين شعار اقدامات لازم براي رفع نقايص مختلف موجود در حوزه هاي مختلف كشاورزي در اين منطقه به عمل آيد.

وی در ادامه با تاکید بر معضل نان در این منطقه گفت: با وجود آغاز گام دوم انقلاب شكوهمند جمهوري اسلامي ايران و حركت براي تبلور تمدن بزرگ اسلامي در جهان، مردم عزيز و نجيب شهرستان هاي ماكو، شوط و پلدشت علاوه بر مواجهه با كمبود نان در منطقه، هنوز براي تهيه نان، با صف های طویل، گاهي ساعت ها در صف نان مي ايستند و اين موضوع، موجب نارضايتي مستمر اين مردم نجيب شده است..

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با خواست تخصیص سهميه آرد اين سه شهرستان، حداقل به دو و نيم برابر مقدار فعلی افزود: لازم است تا ساز و كار لازم براي فعاليت حداقل 10 نانوايي ديگر در هر يك از اين شهرستان ها نیز فراهم شود. .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان از وزیر جهاد کشاورزی دعوت کرد تا با سفر به منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي ماكو ضمن بازدید از طرح های در دست اجرا در منطقه ،‌ دستور مساعد براي حل مشكلات و بهره برداري كامل از پروژه ملي اراضي پاياب سد كرم آباد و تسهيل فضاي كسب و كار بخش كشاورزي صادرنمایند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین