پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رسانه های مدرن عامل تسریع اطلاع رسانی و تسهیل تجارت در مناطق آزاد

امروزه به کمک رسانه مدرن، فضای مجازی و نشر دیجیتال با فضایی بدون مکان و بدون زمان روبه‌رو هستیم که در معرفی ، جذب سرمایه گذار و گردشگر برای مناطق آزاد نقشی اساسی دارد.

سرعت فوق العاده انتشار اخبار، علاقمندی مخاطبان به خبر کوتاه، تصویری و شنیداری و دسترسی راحت به شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال باعث شده است تا طبق نظرسنجی 48 درصد مردم اخبار مورد نیاز را از طریق تلفن همراه و اینترنت کسب کنند و تنها 4 درصد نیازهای خبری خود را از طریق رسانه های مکتوب تامین نمایند.
از دست‌دادن سرعت در رسانه‌های مکتوب و عدم توان مقابله با رسانه های مدرن و شبکه های اجتماعی موضوعی است که مورد توجه کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه قرار گرفته است.
یکی از موضوعاتی که مناطق آزاد کشور با آن روبه رو هستند عدم اطلاع رسانی از دستاوردها و کارهای عظیم انجام شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود که عمدتا با اکتفا به رسانه های مکتوب، چندان در معرفی منطقه و جذب سرمایه گذاران نتیجه دلخواه را نگرفته اند.

هزینه های سرسام آور رسانه های مکتوب کشوری و مخاطبان اندک نشریات و  روزنامه ها باعث شده است که مدیران روابط عمومی در رسانه های مدرن و دیجیتال بیشتر فعالیت کنند.

بی تردید اطلاع رسانی دیجیتالی اعم از تولید فیلم، موشن گرافی ، اینفوگرافی و تصاویر متحرک در حوزه ظرفیت سازی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشورها تاثیر بسیار زیادی دارند و قطع به یقین این امر در دنیای رسانه های مدرن تثبیت شده است.

علاقمندی مدیران به فعالیت رسانه ای در فضای مجازی بیانگر نگاه بسته و دیوارکشی شده مدیران در بدنه مناطق آزاد نیست بلکه بیانگر ژرف اندیشی و دیدگاه جهانی و توسعه یافته این مدیران است که مخاطب شناسی، تولیدمحتوا و نتیجه مثبت برایشان اهمیت دارد.
بی شک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مناطق عمدتا محروم و تهی از امکانات بنا شده اند و ارزش آفرینی بسیار زیادی را ایجاد کرده اند،
می توانند با استفاده از ظرفیت های رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی، دستاوردهای بسیار بزرگتری را برای خود به ارمغان آورند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
مختار سلمانی
مختار سلمانی
عکاس و خبرنگار

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین