پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

احداث سردخانه برای میوه های گلخانه ای در منطقه آزاد ماکو ضروری است

سرمایه گذار حوزه کشاورزی و کارشناس اقتصاد در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: با توجه به ظرفیت موجود در منطقه آزاد ماکو ساخت سردخانه مجهز  برای محصولات گلخانه ای ضروری است.

امین تبریزی  ایجاد و توسعه سردخانه های مرزی را برای صادرات محصولات کشاورزی ضروری دانست و افزود: وجود سردخانه در منطقه آزاد ماکو امکان ذخیره سازی محصولات برای صادرکنندگان در مرز کشورهای هدف را فراهم می کند.
وی وجود منطقه آزاد ماکو را در زمینه ترانزیت و صادرات کالا برای فعالان اقتصادی دیگر شهرهای کشور موثر دانست و تصریح کرد: ما به عنوان سرمایه گذار قصد داریم اقدام به تولید میوه های گلخانه ای مثلا توت فرنگی نمائیم ولی متاسفانه امکانات نگهداری از جمله سردخانه یا سورتینگ و بسته بندی در این منطقه نیست و باید سرمایه گذار دیگری در این زمینه مشارکت کند.
وی با اشاره به مشوق ها و امتیازات ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به سرمایه گذاران گفت: در صورتیکه امتیازات سرمایه گذاری درماکو در مقایسه با شهرهای دیگر مثل تعرفه های آب، گاز، برق و… در صورت فعالیت در این منطقه، در اختیار مراجعین جهت سرمایه گذاری قرار گیرد، بهتر است.

یکی دیگر از سرمایه گذاران بخش کشاورزی نیز گفت: در خبرها خواندیم که منطقه آزاد ماکو سرزمین فرصت ها است و وجود نیروی کار ارزان، وجود مصالح ساختمانی کافی، مواد اولیه فراوان، نزدیکی به بازارهای اروپا و همسایگان غربی و وجود شهرک های صنعتی بزرگ فرصت های مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.
مجتبی امام زاده افزود: ارائه مزایا و بسته های تشویقی جذاب برای مراجعین جهت سرمایه گذاری می تواند آنان را از شهرهای دیگر به ماکو سوق دهد چرا که در کنار معافیت های مالیاتی و مشوق های صادراتی تسهیلات بانکی و واگذاری زمین به علاقمندان بسیار در جذب سرمایه گذار مفید واقع می شود.
وی  تصریح کرد: وجود زمین های کشاورزی حاصلخیز و پر آب می تواند برای فعالان در زمینه کشاورزی سودمند باشد.
معون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به مزیت های قانونی و نسبی گمرک و ترانزیت این منطقه، گفت: امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی، تخفیف سود بازرگانی تا 2 درصد برای واردکنندگان و معافیت مالیاتی 20 ساله از مهمترین مزایای این منطقه است.
اکبر نوبخت افزود: معافیت مالیات بر ارزش افزوده، صدور گواهی مبدا برای کالاهایی که از منطقه خارج می شوند، عدم محدودیت زمانی در مدت انبارداری، اعطای مشوق های لازم برای صادرکنندگان و آزادی انتقال ارز به خارج کشور از دیگر مزیت های قانونی و نسبی گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو است.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، این منطقه در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.
بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.
احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین