پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پژوهش سرای ماکو، یکی از مجهزترین ازمایشگاه های نانوی کشور را دارد

مدیر پژوهش سرای ماکو گفت : با مرمت و تجهیز پژوهش سرای امام رضا (ع) توسط سازمان منطقه ازاد ماکو، زیرساخت های توسعه دانش بنیان در منطقه ایجاد شده و این پژوهش سرا به یکی از مجهزترین آزمایشگاه های نانوی کشور تبدیل شده است .

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ساسان شرفلو با اشاره به تاریخچه این پژوهش سرا افزود: پژوهش سرای ماکو در سال 1348 به عنوان آزمایشگاه مرکزی کلنگ زنی شد و در سال 1350 به بهره برداری رسید ؛ بعد از انقلاب با تکمیل تجهیزات این ازمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرکزی ماکو و در سال 1385 به عنوان پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا(ع) به فعالیت خود ادامه داد.

 

*** کسب رتبه اول پژوهش سراهای دانش آموزی کشور توسط پژوهش سرای ماکو

وی با اشاره به اینکه این پژوهش سرا در سال های تحصیلی 95-94 و 96-95 از بین 680 پژوهش سرا به عنوان پژوهش سرای دانش آموزی برتر کشور انتخاب شد، افزود: در سال 95 با دعوت از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و در جلسه ای که با شورای آموزش و پرورش برگزار شد، سازمان منطقه آزاد ماکو کمر همت به مرمت و تجهیز پژوهش سرای امام رضا(ع) ماکو بست.

شرفلو ادامه داد : هم اکنون این پژوهشسرا متشکل از 3 آزمایشگاه شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و نانو و همچنین کارگاه رباتیک ، کتابخانه و سایت کامپیوتر است.

 

*** ماکو به عنوان مهد پرورش مدال آوران علمی در سطح کشوری و جهانی

مدیر پژوهش سرای امام رضا(ع) با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو گفت: اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه ازاد ماکو در خصوص تجهیز این پژوهش سرا ستودنی است ولی برای استفاده بیشتر از پتانسیل های این مجموعه، به یک دندان پزشک و یک دستگاه خودرو برای راه اندازی دندانپزشکی سیار با توجه به تجهیزات مجهز دندانپزشکی موجود، نیاز است .

وی با اشاره به نیاز این مجموعه علمی به احداث آزمایشگاه سلول های دانش بنیان تاکید کرد : به علت پژوهشی بودن این محیط و علاقه دانش آموزان و پژوهشگران به نجوم و کلاس های ستاره شناسی، احداث رصد خانه نیز ضروری است.

شرفلو با اشاره به هزینه تخصیص یافته به مرمت و تجهیز پژوهشسرای ماکو گفت : تاکنون حدود 10 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور مرمت و تجهیز این پژوهشسرا هزینه شده است که از مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد ماکو تقدیر و تشکر ویژه میکنیم.

مدیر پژوهش سرای ماکو با اشاره به کلاس های برگزار شده در این مجموعه و کسب مدالهای کشوری و جهانی توسط دانش پژوهان گفت: افتخارات متعددی توسط دانش پژوهان این پژوهش سرا به شرح زیر بدست آمده است :
1- با توجه به ظرفیت برگزاری کلاس های المپیادی ، در دو دوره 95- 94 و 96- 95 دو نفر از دانش پژوهان موفق به کسب عنوان منتخب استان در المپیاد سلول های بنیادین شده اند .
2- از بین دانش پژوهان کلاس های نقاشی دانش آموز کلاس چهارم مبینا غلام زاده در سال تحصیلی 96- 95 موفق به کسب مدال طلای دو سالانه جهان در رشته نقاشی شده است .
3- با توجه به ظرفیت برگزاری کلاسهای رباتیک ، تیم دانش آموزان پژوهشگر در رشته رباتیک با ساخت ربات پزشک یار موفق به کسب رتبه دوم جهانی در مسابقات جهانی رباتیک در سال تحصیلی 95-94 شدند .
4- در زمینه کامپیوتر در سال تحصیلی 96- 95 اقای علی محمد نژاد عنوان دانش آموز پژوهنده برتر کشور در زمینه کامپیوتر را کسب کرد .
5- در زمینه آزمایشگاه شیمی دانش آموز رضا آخش در سال تحصیلی 96- 95موفق به کسب مقام سوم کشور در مسابقات آزمایشگاهی شیمی شده است .
6- در بخش همکاران در سال 96 خانم لیلا کوچری موفق به کسب مقام سوم کشوری در رشته فیزیک شده اند .
7 – در بخش همکاران در سال 96 صمد حسن نژاد موفق به کسب مقام سوم کشوری در رشته ادبیات شده اند ..

***خبرنگار:علی قویدل***انتشاردهنده: ذبیح اله امام زاده

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین