پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

احیای تفرجگاه ساحلی سد ارس در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد، شبکه و نیروگاه ارس گفت: دریاچه سد ارس یکی از پتانسیل های گردشگری منطقه آزاد ماکو است و توسعه گردشگری در این سد نیازمند برنامه ریزی و تعریف زیرساخت هاست.

حسین فروزان افزود: متاسفانه تاکنون این بحث در این سد مغفول مانده و آن طور که باید از این فرصت استفاده نشده است و طی سالیان گذشته به دلیل بی توجهی به ظرفیت های گردشگری و جاذبه های این مجموعه عظیم، بخش عمده ای از چشم اندازهای زیبای جنگل های حاشیه دریاچه تخریب شده است.

وی تصریح کرد:  سازمان منطقه آزاد ماکو در نظر دارد در چهارچوب تفاهم نامه ای مشترک با شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی ساماندهی و احیای این مجموعه را آغاز کند.
فروزان افزود: بهره برداری از ظرفیت های این مجموعه به ویژه در حوزه گردشگری آبی و ساحلی و تسریع در توسعه گردشگری منطقه می تواند عامل ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در منطقه باشد.
محمدرحیم ذاکری مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد، شبکه و نیروگاه ارس در این دیدار بر استفاده از پتانسیل های سد ارس تاکید کرد و گفت: سد ارس نعمتی است که هم از نظر گردشگری و هم تولید نیرو برای منطقه اهمیت فراوانی دارد. 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین