پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نوبخت: 112 واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد ماکو فعال هستند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو درپاسخ به سوالان خبرنگاران در فضای مجازی با اشاره به فعال شدن واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال گفت: در حال حاضر 112 واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد ماکو فعالیت می کنند.

اکبر نوبخت تعداد معادن فعال در منطقه را 14 معدن برشمرد و افزود: در حال حاضر با فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه آزاد ماکو،  برای 2هزار و 240 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی میزان سرمایه گذاری در این منطقه را 1300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  95 میلیون دلار نیز سرمایه گذاری ارزی خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مهمترین سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در این منطقه گفت: سرمایه گذاری هندی ها در تولید فروآلیاژ ، سرمایه گذاری چینی ها در احداث نیروگاه 1600 مگاواتی در چند فاز و  2 پروژه ترانسفورماتور توزیع روغنی و سیمان ماکو که در مرحله احداث هستند از جمله سرمایه گذاری های بخش خصوصی و خارجی هستند.

وی با تاکید بر حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو از کشاورزان و تولیدات کشاورزی اظهارداشت: دولت به منظور استفاده کشاورزان از منابع آب، اقدام به اجرای پروژه های مختلف می کند و پایاب سد کرم آباد از سال آینده مورد بهره برداری کشاورزان قرار می گیرد .

نوبخت با اذعان بر اینکه از سال 1341 و با اجرای قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع بخشی از اراضی کشاورزان در اراضی ملی قرارگرفته و بهره‌برداران این بخش تا این دهه از آن رنج‌برده‌اند، افزود: در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با موضوع رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص، سازمان منطقه آزاد ماکو با همکاری جهادکشاورزی و ثبت احوال با عقد تفاهم نامه ای در مرکز استان به‌منظور ارتقای سطح اراضی کشاورزی و احقاق حقوق ازدست‌رفته کشاورزان و زارعان، اقدام کرده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین