پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغازفعالیت رسمی ترمینال بزرگ فرودگاه ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به جابجایی 16 هزار مسافر از طریق فرودگاه این منطقه در 9 ماه گذشته از فعالیت آن گفت: فعالیت رسمی ترمینال بزرگ فرودگاه ماکو در دهه فجر سال جاری رسما آغاز شد.

حسین فروزان در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه از 17 اردیبهشت آغاز و با استقبال قابل توجه مردم و سرمایه گذاران روبرو شده است افزود: پروازهای فرودگاه ماکو به مقاصد تهران و مشهد بوده و با استفاده از هواپیمای بوئینگ 737 انجام می شود.
وی ادامه داد: فروش بلیط پروازهای تهران – ماکو و بالعکس به صورت اینترنتی توسط شرکت هواپیمایی سپهران از روز شنبه 16 اردیبهشت سال جاری در وب سایت www.sepehr.sanamparvaz.net در دسترس مسافران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه دارای استانداردهای بین المللی بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست، اضافه کرد: فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت 400 هکتار احداث شده و مساحت سطوح پروازی این محوطه 200 هکتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است.
وی بیان کرد: این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و 800 مترمربع سالن تشریفات است.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای اجرای طرح ترمینال بزرگ مسافری فرودگاه ماکو 250 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این ترمینال در هشت هزار متر مربع وسعت ساخته شده و ظرفیت یک میلیون مسافر در سال را دارد.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد خوش قولی مسئولان دولت تدبیر وامید در احداث فرودگاه در کنار دیگر دستاوردهای دولت در زمینه تسهیل تجارت و توسعه متوازن است؛ فرودگاهی که این منطقه را به عنوان دروازه اروپا در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.
احداث این فرودگاه در خرداد سال 1393 شمسی آغاز شد و ماههاست که با پرواز مسافری بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی سپهران در مسیر تهران – ماکو و بالعکس به بهره برداری رسیده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین