پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مشاغل خانگی ابزاری تاثیرگذار در اقتصاد جامعه است

رئیس اداره صنعت معدن تجارت منطقه آزاد ماکو گفت: مشاغل خانگی یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایسنا یحیی کاظمی با تأکید بر اینکه شغل‌های خانگی باید متناسب با نیاز بازار و جامعه باشد تصریح کرد: مشاغل خانگی یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جامعه است و باید در راستای شکوفایی آن کارهای تخصصی‌تری صورت گیرد.

وی  در تشریح مشکلات عمده شاغلین این حوزه در این منطقه ، نبود بازار هدف دانست و گفت: باید ارتباط بین تولید کننده و بازار هدف تقویت شود.

وی اعتبارات اعطایی از سوی ادارات مرتبط در جهت راه اندازی مشاغل خانگی را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات از طریق بانک‌ها و با کم کردن پروسه اداری انجام گیرد هیچگاه مردم از ایجاد شغلهای خانگی گریزان نخواهند بود.

وی بر لزوم شناسایی بازار هدف تولیدکنندگان مشاغل خانگی خرد تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاهها در منطقه زمینه را برای جذب و شناسایی بازار کار فراهم می کند که هفته های آینده نیز با همین عنوان نمایشگاهی در منطقه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان ماکو با تاکید بر اینکه باید شاغلین خانگی شناسنامه دار شوند تصریح کرد: ‌تنها شناسنامه‌دار کردن این شاغلین علاج کار نیست و لزوم حمایت و برنامه ریزی همه جانبه را می‌طلبد.

وی بر محدود نکردن بازار فروش مشاغل خانگی تاکید کرد گفت: شاغلین خانگی باید بازار هدف خود را فراتر از شهر و استان خود در نظرگیرند،چرا که این اصل می‌تواند زمینه را برای شناساندن شهر و منطقه به دیگران نیز فراهم کند.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت منطقه آزاد ماکو بر لزوم ترویج شغل های خانگی تاکید کرد و ادامه داد: مشاغل خانگی زمینه را برای ۳ اصل اشتغال پایدار، امنیت منطقه و ایجاد شغل برای همنوعان فراهم‌ می‌کند.

وی بر لزوم تاسیس شبکه سراسری در جهت ثبت ظرفیت های هر روستا در شناسایی مشاغل خانگی آن منطقه تاکید کرد.

کاظمی حضور زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بیش از ۵ واحد صنعتی و تولیدی در ماکو در حال فعالیت است که ۹۰ درصد کارکنان آن را زنان تشکیل می‌دهند که ۳۰۰ نفر از بانوان در این واحدهای صنعتی صاحب شغل پایدار هستند.

وی ادامه داد: 1000 واحد و کارگاه قالی بافی در شهرستان فعال است که بیش از ۵۰ درصد آن توسط خانم ها مدیریت می شود.

کاظمی حضور دانشگاه را در اقتصاد مخصوصاً در منطقه آزاد ماکو بسیار کمرنگ عنوان کرد و گفت: تا به امروز هیچ مقاله و تحقیق از سوی دانشگاههای مستقر در ماکو به دستگاه‌های اجرایی در جهت پیشبرد اهداف واحدها ارسال نشده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین