پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فاز اول پروژه فنس کشی منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه مراسم آغاز عملیات فنس کشی این منطقه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات فاز اول فنس کشی منطقه آزاد ماکو با برآورد هزینه بیش از 35 میلیارد ریال به طول 5 هزار و 100 متر از گیت وردی منطقه کلنگ زنی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد ماکو؛ حسین فروزان افزود:فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو با احداث جاده راه دسترسی به طول  850 متر که مشتمل بر کارهای خاکبرداری، خاکریزی و کامپکت، پخـش و آب پاشي و تسطيح و اجرای لایه روسازی و آسفالت ، اجرای دیوارها (بدنه دیوار سنگی و بلوک سیمانی، ستونکها، میله ها، شاخکها، فنس و سیم خاردار) اجرا می شود.

وی افزود: براساس فهرست بهای رشته «ابنیه» و «راه، راه آهن و باند فرودگاه» سال 1396 و با اعمال ضرايب قانونی و تجهیز کارگاه جمعاً به مبلغ 35 میلیارد و 734 میلیون و 177 هزار  ريال.برآورد هزینه شده و در مدت 6 ماه و با دوره تضمين 24 ماه له مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: : فنس کشی و مشخص کردن محدوده منطقه‌ای آزاد ماکو را از اولویت های پروژه های منطقه آزاد ماکو بوده و  یکی از دلایل به طول انجامیدن اجرای عملیات فنس کشی در این منطقه، بررسی مسئله ادغام چالدران به منطقه آزاد بود.

وی ادامه داد: دستگاه نظارتی این پروژه مهندسین مشاور هنر معماری اشکوب و پیمانکار شرکت سارال بعد از انجام مناقصه مشخص شدند.

فروزان با اشاره به اینکه فنس کشی در محدوده منطقه آزاد ماکو باعث رونق  صنعت منطقه می شود اظهارداشت: این با حمایت مردم و مسئولین از سرمایه گذار در جهت حضور در این منطقه تحقق  می یابد.

وی به معایب فنس کشی در این منطقه نیز اشاره و اضافه کرد : نگهداری این فنس و گیت ورودی هزینه‌های برای سازمان دارد که اعتبارات این هزینه ها ازمحل پروژه‌هایی که در راستای عمرانی و آبادانی منطقه در نظرگرفته شده کاسته و به این بحث اختصاص داده می شود.

شایان ذکر است؛ محل اجرای این پروژه گیت ورودی محدوده منطقه آزاد ماکو مابین قره ضیادین و مرگنلر است که درمدت زمان  ۶ ماه و دوره تضمینی ۲۴ ماهه اجرا می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین