پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نشست کمیسیون فرعی مرزی ایران و ترکیه برگزار شد

این نشست با حضور مقامات سیاسی و مرزبانی ماکو و آغری به عنوان دو شهر مرزی ایران و ترکیه در سالن همایش فرمانداری شهر آغری ترکیه به ریاست سلیمان البان استاندار آغری و سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو برگزار شد.
استاندار آغری در این نشست با اشاره به لزوم تامین و برقراری امنیت مرزی در سرحدات دو کشور اظهار کرد: امیدواریم امنیت مرزی فعلی بین دو کشور با همین قاطعیت ادامه یاید.
وی بیان کرد: باور داریم که این قاطعیت در تامین امنیت مرزی دو کشور در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.
نشست مرزی بین مقامات شهر ماکو ایران و آغری ترکیه در راستای تفاهم حاصل شده در نشست آنکارا برنامه ریزی شده است که در جریان موضوعات مرزی دوجانبه بین ایران و ترکیه در محدوده شهرستان ماکو و استان آغری ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.
بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه نیز هفته پیش در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد و در این نشست موضوعات مرزی بین ایران و ترکیه، مسایل مربوط به انتظامات مرزی و روابط مرزبانان و نیروهای مرزی دو کشور، امور دروازه های‌ مرزی و همچنین مسایل آبی و زیست محیطی در مسیر نوار مرزی دو کشور مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.
طرفین در این نشست همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر کامل و جامع برای مقابله موثر با ترددهای غیر مجاز از مرز، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و هم چنین مقابله با تردد اشرار و گروه های تروریستی تفاهم و توافق کردند.
طرفین بر اساس توافق دوجانبه قرار است که در چارچوب اسناد و تفاهم نامه های دوجانبه همکاری های خود را در امور مرزی گسترش دهند.
به گزارش ایرنا، ایران و ترکیه 570 کیلومتر مرز مشترک دارند که بخش اعظمی از آن را مناطق کوهستانی صعب العبور تشکیل می دهد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین