پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پویایی صنعت و شکوفایی اقتصاد 2 رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل جدید سازمان از بدو ورود خود به منطقه آزاد ماکو به بررسی، مطالعه و ارزیابی حوزه های مختلف این منطقه پرداخته و با تاکید به برنامه محوری و حرکت علمی به سمت پیشرفت، پویایی صنعت و شکوفایی اقتصادی را دورویکرد مهم بیان کرده که با جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع موانع و مشکلات تولید و توسعه صادرات محقق می شود.

 

***  باید از ظرفیت نمایشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی استفاده کنیم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز چهارشنبه 29 فروردین 97 در نخستین روز کاری خود، ضمن بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان و معماری واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو با ظرفیت های موجود در منطقه آشنا شد.

دکتر سلیمانی در گفت و گو با فعالین بخش صنعت ساختمان و معماری بر استفاده از تمامی ظرفیت های منطقه برای توسعه و پیشرفت همه جانبه تاکید کرد.

در این نمایشگاه 35 شرکت کننده از میان فعالان حوزه صنعت ساختمان و معماری استان آذربایجان غربی شرکت داشتند.

***  باهمدلی و تلاش مضاعف در سازمان منطقه آزاد ماکو به نتیجه می رسیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز پنجشنبه 30 فروردین ماه در نشستی با معاونان و مدیران سازمان، اهداف ، برنامه ها و سیاست های جدید این سازمان را تبیین و گفت: در سایه همدلی و تلاش مضاعف به اهدافمان در منطقه آزاد ماکو می رسیم.

دکتر سلیمانی گفت: موفقیت این سازمان در سایه تلاش، همدلی و پرهیز از حواشی حاصل می شود و امید است در سال جدید فعالیت های سازمان در راستای خدمت رسانی با نیرویی مضاعف توسط  همکاران صورت پذیرد.

وی در ادامه به همراه معاونین و مدیران، ضمن ادای فریضه نماز ظهر در مسجد علی بن ابیطالب(ع با نمازگزار از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

*** جاذبه های طبیعی منطقه آزاد ماکو در رشد گردشگری منطقه موثر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز پنجشنبه در بازدید از  جاذبه های گردشگری منطقه از جملهمنشورهای بازالتی، سد بارون و میراث جهانی کلیسای تاریخی حضرت مریم(س) با تاکید بر استفاده از این ظرفیت ها برای جذب گردشگر گفت: این همه پتانسیل و ظرفیت های خدادادی می تواند در جهت رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه بکار گرفته شود.

غلامرضا سلیمانی افزود: توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی را به همراه دارد و با معرفی جاذبه های توریستی آن می توان انتظار داشت سالانه میلیون ها نفر از منطقه آزاد ماکو بازدید کنند.

وی در ادامه به همراه برخی معاونین و مدیران سازمان از مجتمع تجاری امید منطقه آزاد ماکو بازدید و به پای صحبت صمیمی مغازه داران این مجتمع نشست .

سلیمانی شامگاه روز پنجشنبه با حضور در منزل شهید، حمید حبیب زاده ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان بزرگوار، با خانواده ایشان دیدار کرده و پای درد و دل های این خانواده نشست.

 

***  پروژه های در دست اجرا در شهرستان پلدشت پر اهمیت هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز جمعه 31 فروردین ماه در حاشیه سفر به شهرستان پلدشت گفت: پروژه های در دست اجرا و اجرا شده در شهرستان پلدشت و جاذبه های دیگر توریستی این شهرستان در رونق اقتصادی پراهمیت هستند.

مزرعه قارچ صنم اولین مقصد دکتر سلیمانی در این سفربود که ضمن آشنایی با روند کار این مزرعه به حمایت سازمان از بخش خصوصی تاکید کرد.

در این بازدید مدیر این مجموعه و مدیر آب و کشاورزی سازمان توضیحاتی در خصوص پروژه مذکور ارائه و به مشکلات مربوط به آن اشاره کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از دشت یارآغلی و ایستگاه پمپاژ دشت شیبلو در کنار رود مرزی ارس بازدید کرد.

بازدید از پروژه بزرگ ملی سدکرم آباد پلدشت، پروژه ای که با اعتبار بالغ بر 1000 میلیارد تومان در شهرستان پلدشت یکی از بزرگترین پروژه های منطقه است.

سلیمانی در گفت و گو با عوامل این پروژه، از کم و کیف روند اجرای این پروژه و تاسیسات خط انتقال آب سد کرم آباد پلدشت مطلع شد.

وی در ادامه از کمپ تفریحی سد ارس و شهرک ارس بازدید کرد و با مردم بومی این محل دیدار و به پای صحبت های آنان نشست.

گمرک و پایانه مرزی پلدشت مقصد بعدی دکتر سلیمانی و هیئت همراه بود.

وی ضمن آشنایی با پتانسیل های موجود در این پایانه، با کارکنان آن نیز دیدار کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با حضور در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمآبی شهید کاظمی پلدشت از فعالیت های این مرکز بازدید بعمل کرد.

وی درحاشیه بازدید از بازارچه مرزی پلدشت با فعالان و کاسبان این بازار دیدار و گفتگو کرد.

سلیمانی ضمن اعلام حمایت از بازاریان این مرکز  بر لزوم حمایت و رونق تولید داخلی در منطقه تاکید و خواستار فعالیت جدی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار شد.

 

*** رونق و رقابت پذیری کالای “ایران ساخت” با فرهنگ سازی و بازارسازی 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بازدید از بازارچه مرزی این منطقه، بر لزوم رقابت پذیری کالای ایران ساخت در مناطق آزاد تاکید کرد.

غلامرضا سلیمانی افزود: رقابت پذیری و حضور کالای تولیدی داخل در عرصه بین‌المللی نیازمند فرهنگ سازی و بازارسازی  است و تحقق این امر باید یا اراده و حمایت جدی مردم امکان پذیر است

وی با بیان اینکه بروز خلاقیت و نوآوری توام با سرمایه گذاری بخش خصوصی منجر به تحول ساختار اقتصادی و تولیدی کشور می شود افزود:  باید حرکت در همه بخش‌ها از جمله مسئولین شهرستانها باشد که زیست بوم لازم برای رشد و باروری خلاقیت جوانان ارزش افزوده و  اشتغال از محل نوآوری و دانش ایجاد شود.

***  پاسداران مدافعان بی ادعا و جانبازان الگوی استقامت هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (س) گفت: پاسداران مدافعان بی ادعای حریم اسلام و نظام هستند و جانبازان الگوی صبر و استقامتند.

غلامرضا سلیمانی در آئین تجلیل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس افزود: پاسداران سرافراز که در حساس‌ترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی به ندای ‘هل من ناصر‌ ینصرنی’ ‌امام و مقتدای خود حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت از هیچ کوششی دریغ نکردند؛ شایسته تکریم و تمجید بوده اند.
وی با اشاره به اینکه جانبازان عزیز انقلاب اسلامی همچون مولای خود قمر بنی‌هاشم(ع) رادمردانی  هستند افزود: آنان در راه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و احیای ارزش‌ها‌ی والای حسینی از هیچ کوشش و ایثار‌گری دریغ نکردند و با اهدای بخشی از وجود خویش استوارانه پایبندی خود را به آرمان‌های والای انقلاب به نمایش گذاشتند. ادامه داد:

وی در ادامه در راستای آشنایی با همکاران سازمان منطقه آزاد ماکو، با حضور در معاونت های عمرانی، فرهنگی، توسعه، دیدارو با پرسنل این سازمان گفت و گو کرد.

**** واردات و تولید در داخل باید متوازن باشند و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد، کنترل شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عصر روز شنبه در جمع مدیران و روئسای ادارات شهرستان ماکو با اشاره به نامگذاری سال به عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت:  واردات و تولید در داخل باید متوازن باشند و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد، کنترل شود.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به سیاست های نظام در مناطق آزاد  که توسط دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور ابلاغ شده است افزود: این منطقه با پتانسیل بالایی که دارد با همدلی و تلاش مسئولین و همراهی مردم می تواند به مرحله صنعتی شدن و سکویی برای رشد و توسعه اقتصادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج از جمله اهدافی هستند که به منظور رسیدن به سیاست های تعریف شده باید به آنان پرداخت.

سلیمانی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای را مدلی برای ارتقاء اقتصادی و گردشگری عنوان کرد و اظهارداشت: توسعه یافتگی همواره خواست راهبردی کشور بوده است و لذا هرگونه غفلت و کاستی ای در این زمینه می تواند، نه تنها گزینه های راهبردی ما را در منطقه و نظام بین الملل ، بلکه در تأمین منافع ملی مان نیز مخدوش سازد.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید یعنی از ماده اولیه تا آماده سازی برای صادرات آن در منطقه انجام شود گفت: همانطور که در مراسم معارفه نیز عرض کردم زنجیره ای شدن تولید باعث می شود ارزش افزوده آن نصیب منطقه و تولید کننده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بنده بعنوان برادر شما به کمک و یاری شما نیازمندم و برای موفقیت باید از حاشیه سازی، سیاسی کاری و … پرهیز کنیم و با اتحاد، همدلی و همکاری همه شما مسئولین، در رسیدن به اهداف نظام تلاش کنیم.

در این نشست فرماندار شهرستان ماکو ضمن تبریک انتصاب غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بیان نکته نظرات و معرفی مسئولین شهرستان پرداخت.

 

*** پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو گام مهمی در تسهیل تجارت و صادرات است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در بازدید از پایانه صادراتی 12 هکتاری منطقه آزاد ماکو از نزدیک در جریان فعالیت ها  واقدامات این پایانه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این پایانه گفت: این پایانه می تواند مرز بازرگان را به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور به کریدور صادارتی تبدیل و توجه بسیاری از شرکت های بین المللی ترانزیت کالا را به خود جلب کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد ماکو بسیاری از بحران ها و مشکلاتی را که در سال های پیشین گریبانگیر شرکت ها و رانندگان کامیون ها بود را برطرف کنیم و جایگاه گمرک بازرگان در مبادلات اقتصادی و تردد مسافران را ارتقا بدهیم

وی در ادامه ضمن دیدار با مدیرکل گمرک بازرگان از بزرگترین مرز زمینی کشور بازدید کرد.

غلامرضا سلیمانی با پراهمیت خواندن مرکز بازرگان به عنوان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور گفت: تجهیز و توسعه این مرز بسیار اهمیت دارد و این امر نقش مهمی در تسهیل تجارت دریکی از بزرگ‌ترین مرزهای کشور خواهد داشت و می‌تواند در سرعت بخشیدن به تجارت بین ایران و ترکیه و اروپا مفید باشد.  وی کاهش زمان عملیات ترخیص، تردد و تامین رفاه مسافرین و رانندگان در این مرز را خواستار شد.

 

***  امام جمعه ماکو: خدمت به مردم عبادت است

دکتر سلیمانی در ادامه ضمن حضور در دفتر امام جمعه ماکو، با وی دیدار و گفت و گو کرد. امام جمعه ماکو در این دیدار برای دکتر سلیمانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: مردم منطقه آزاد ماکو مردمی انقلابی هستند که کشورشان را دوست دارند و خدمت به این مردم واقعا عبادت و ثواب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با ابراز خرسندی از توفیق خدمت به مردم این منطقه گفت: مردم ولی نعمتان مسئولین هستند و ما هرآنچه در توان داریم در طبق اخلاص خواهیم نهاد و از هیچ کوششی در خدمت به نظام، کشور  ومنطقه دریغ نخواهیم کرد.

 

***  نخبگان در تنظیم سند پیشبرد اهداف منطقه آزاد ماکو، مارا یاری کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای مدیران شهرستان پلدشت از تمامی مسئولین و نخبگان خواست که در تنظیم سند پیشبرد اهداف منطقه آزاد ماکو، او را یاری کرده و از نخبگان منطقه خواست که در راستای تنظیم این سند، همکاری کنند.

غلامرضا سلیمانی گفت: موفقیت منطقه آزاد ماکو با وحدت، همدلی و یک صدایی تمامی مسئولان حاصل می شود.

وی ضمن تشکر از شورای اداری پلدشت، افزود: با همدلی و همکاری تمامی نهادها، بیشترین بهره برداری از ظرفیت های بالقوه منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد:  موفقیت این منطقه، تنها مختص این منطقه نیست بلکه در سطح ملی نیز می تواند موثر و مفید باشد. در واقع اهداف پیش روی سازمان با رویکردی ملی و فرامنطقه ای باید تنظیم شود تا علاوه بر منطقه، کشور نیز از آن بهره مند شود.

در این نشست فرماندار پلدشت ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو، با اعلام آمادگی در راستای یاری ایشان در راستای رسیدن به اهداف سازمان، آرزوی توفیق برای دکتر سلیمانی کرد.

اکبر عبداله نژاد با توصیف موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های پلدشت به منابع و پتانسل های این شهرستان پرداخت و صنعت کشاورزی را یکی از مهمترین صنایع این شهرستان معرفی کرد.

به گفته وی بیش از 40 درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی مشغول هستند.

پروژه عظیم سد کرم آباد پلدشت، جاذبه های گردشگری، مجتمع پرورش ماهی، شرکت های مرتبط با پرورش و فروش ماهی و … از جمله مهمترین ظرفیت های این شهرستان معرفی شدند.

سخنران دیگر این مراسم امام جمعه پلدشت بود، که با اشاره به ظرفیت های بالقوه شهرستان پلدشت از مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو، خواستار توجه بیش از پیش به این شهرستان شد.

*** مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از شهرک صنعتی این منطقه بازدید کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه به منظور بررسی چرخه تولید صنعتی در منطقه از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ماکو بازدید کرد.

غلامرضا سلیمانی تحقق برنامه های اجرایی بر پایه آمایش منطقه را در گرو وفاق و پیگیری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای دولتی، خصوصی و جامعه دانست.

وی  بر حمایت بیشتر از صنایع خُرد و کوچک بمنظور افزایش اشتغالزایی و تبدیل این بنگاه ها به بنگاه های متوسط و بزرگ تاکید کرد.

سلیمانی به استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته که تجربه های موفقی در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط دارند تاکید کرد و گفت:  برنامه های جدی برای توسعه شهرک های صنعتی و صنایع خرد و کوچک منطقه داریم.

 

*** کارآفرینی؛ نیاز ضروری که با کمک سرمایه داران ماکویی محقق می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع کارآفرینان و مدیران واحد های ماکویی گفت: کارآفرینی نیاز و ضرورتی است که با کمک صاحبان صنایع و سرمایه داران ماکویی مقیم و غیر مقیم محقق می شود.

غلامرضا سلیمانی افزود: با تقویت زیرساخت ها، بهره گیری از فرصت های تازه در بخش های اقتصادی، ایجاد فضای پویا و مساعد برای کسب و کار، افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و … نرخ رشد اشتغال را می توان افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه  بهبود مبنایی وضعیت اشتغال و حل معضل بیکاری، فرایندی زمان بر است که در بازه زمانی بلندمدت به نتیجه مطلوب منجر می شود ادامه داد: این نتیجه در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و در صورت همیاری همه دستگاه ها، پویش بیشینه بنگاه ها و فعالان اقتصادی در بخش های دولتی و خصوصی و رفع موانع بهره جویی از مجموعه ظرفیت های داخلی و همکاری های بین المللی سریعتر حاصل خواهد شد.

 

*** اولین نشست شورای اداری شوط با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد

 

نشست شورای اداری شهرستان شوط با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ظهر دوشنبه در سالن کنفرانس سازمان  برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست گفت: حمایت از کالای ایرانی موجب رشد کلی اقتصاد، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان می‌شود.

غلامرضا سلیمانی با اذعان براینکه حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم را نیز بهتر می کند افزود:با اشتغال جوانان معیشت آنان نیز  بهبود می‌یابد و به طور حتم حرکت در این مسیر بهبود کلی وضعیت اقتصادی منطقه و کشور را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق صادرات از توان تولید منطقه آزاد ماکو به منظور ارز آوری به کشورهای هدف استفاده کرد، گفت: کشورهای همسایه به عنوان اصلی‌ترین کشورهای هدف در این رابطه شناسایی شده اند و با در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی باید در این راستا گام برداریم.

در این نشست فرماندار شوط با اعلام همگامی مسئولان شهرستان شوط با منطقه آزاد ماکو گفت: در اجرای سیاست های منطقه آزاد و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم .

حسن عبدالهی با اشاره به اینکه دامداری در شوط رواج بسیاری دارد گفت: با توجه به بارش مناسب باران، کشاورزی رونق خوبی دارد.

وی افزود: شهرک صنعتی شوط به عنوان نزدیک ترین شهرک صنعتی به فرودگاه می تواند با فعال نمودن صنایع راکد و نیمه فعال بهترین مکان برای تولید باشد.

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین