پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مجوزفعالیت اقتصادی به عنوان کارت بازرگانی در منطقه آزاد ماکو صادر می شود

 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به سیاست جدید ارزی دولت جهت تثبیت و انضباط ارزی در مناطق آزاد گفت: با توجه به الزام ثبت سفارش کالاهای وارده به مناطق آزاد و مشکلات ناشی از آن مثل نبود کارت بازرگانی اکثر فعالان اقتصادی، عدم فعالیت و آشنایی آنان با سیستم بانکی، اعمال سیاست های سرزمین اصلی در اخذ مجوز های قانونی و مقرراتی و نبود زیرساخت های لازم در مناطق آزاد، پیرو  هماهنگی های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعیین تکلیف نهایی مجوز اقتصادی صادره توسط مناطق آزاد ملاک عمل قرار گرفت .

اکبر نوبخت افزود: لذا به دلیل نبود سامانه واحد صدور مجوز فعالیت در منطقه، این امر با رویت و نظارت منطقه آزاد ماکو بصورت فیزیکی صادر خواهد شد.

وی افزود: اگر کارت های بازرگانی در خود مناطق آزاد صادر شود بخش عمده مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان رفع می شود.

نوبخت بر لزوم ایجاد ثبات در فعالیت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و تجار تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم ثبات در فعالیت های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حاکم باشد و آنها به مناطق آزاد اعتماد کنند بایستی تسهیل گر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد تجاری راه تنفس اقتصاد کشور هستند، گفت: امیدواریم تعامل و همدلی که بین مسئولین منطقه وجود دارد و رویکردهای حاکم، منجر به توسعه منطقه آزاد ماکو شود

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین