پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سهمیه علی الحساب واردات کالا از منطقه آزاد ماکو 10 میلیون دلار تعیین شد

اکبر نوبخت گفت: سهمیه علی الحساب واردات کالا از هر یک از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سه ماهه نخست سال 1397 معادل 10 میلیون دلار تعیین شده است که 10 درصد آن پوشاک (شامل البسه، کیف، کفش و کمربند) است.
وی افزود: این در حالی است که سهمیه واردات پوشاک از این مناطق در سال 1396 بین 2 تا 20 میلیون دلار بود.
مدیرکل گمرک و پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه سال گذشته سهمیه پوشاک منطقه آزاد ماکو، هشت میلیون دلار بود افزود: مبادلات تجاری ما با کشور ترکیه نقش تعیین کننده ای بر اقتصاد منطقه دارد و ازاین رو گمرکات منطقه در راستای اجرایی شدن و ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی، زیر ساخت های لازم را در حوزه فعالیت های گمرکی در گمرکات بازارچه های مرزی فراهم می کند.

*** مشکلات معیشتی مرزنشینان بدلیل افزایش عوارض خروج جدی است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بر اساس لایحه بودجه سال 97 دولت عوارض خروج از کشور  220 هزار تومان، برای سفر دوم 330 هزار تومان و برای سفر سوم و بیشتر 440 هزار تومان تعیین شده است که  مرزنشینان را که راه ارتزاقشان از طریق مرز بود مشکلاتی ایجاد شده است.

اکبر نوبخت با اذعان بر اینکه دولت و مجلس محترم با در نظر گرفتن مزایای این طرح، آن را مصوب کرده اند افزود: به‌نظر می‌رسد چنین تصمیمی به‌دلیل افزایش بی‌سابقه شمار گردشگران خروجی از ایران و جلوگیری از انتقال ارز  و ترددهای غیرضروری بوده که به‌ویژه در مقاصد همسایه ایران نمود بیشتری داشته است.
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از گردشگری داخلی و سوق دادن مردم به استفاده از کالای داخلی باید زیرساخت ها و کیفیت نیز بالا برود اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی تلاش همه مسئولان نظام تحقق این شعار است و لذا برای رسیدن به این هدف با ایجاد زیرساخت، ترغیب مردم به استفاده از کالای داخلی و انتخاب مقصدهای گردشگری داخلی با پایین آوردن هزینه های مسافرت باید اقدام کرد.

وی تصریح کرد:  این مشکل نیز می تواند همانند قبل با گذرنامه های مخصوص مرزنشینان و تجدید نظر در عوارض خروج برای این قشر، مرتفع شود.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین