پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رونق اقتصادی و توسعه پایدار در بستر علم و دانش ایجاد می شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در شورای آموزش و پرورش این منطقه گفت: رونق اقتصادی، پیشرفت و توسعه پایدار در منطقه  در بستر علم و دانش ایجاد می شود که آموزش و پرورش نقش مهمی در این راستا ایفا می کند.

غلامرضا سلیمانی در بیست و یکمین شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو افزود: در نظام جمهوری اسلامی خیلی کارها برای توسعه انجام شده ولی بهره برداری زیادی نتوانستیم بکنیم چون جوامع محلی را نتوانستیم همراه کنیم.

وی با اذعان بر اینکه بستر توسعه پایدار در هر کشوری، جوامع هستند اظهار داشت:در دیداری که با مهاتیر محمد رئیس جمهور اسبق مالزی داشتم، وی رمز توسعه و پیشرفت را در نظام آموزشی عنوان کرد.

سلیمانی اظهار داشت: در توسعه منطقه آزاد ماکو که محور آن توسعه دانش بنیان است نقش آموزش و پرورش می تواند بسیار روشن و برجسته باشد و دراین راستا از اندیشه صاحبنظران، با تکیه بر سند تحول بنیادین فراهم کند.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در بازارهای اقتصادی و صنعتی باید به پیشرفت های اقتصادی به عنوان یک قله نگاه کرد تا با ورود به بازار رقابت های بین اللمللی به افتخارات بزرگی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،  ایجاد رشته های فنی و حرفه ای مطابق با ظرفیت های موجود در منطقه از جمله ترانزیت، گردشگری، آی تی و… را با اهمیت خواند و گفت: بهترین راهکار داشتن تولید و اشتغال پایدار تربیت نیروی ماهر موردنیاز بازار کار است و آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای در این زمینه نقش ممتازی دارند.

 

*** هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

رئیس شورای فرهنگی و امام جمعه ماکو نیز در این جلسه گفت: هر قدر که در نظام آموزش و پرورش هزینه شده است، سرمایه گذاری برای آینده کشور انجام پذیرفته است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به جایگاه و ارزش والای معلمان در تعلیمات دینی گفت: در جوامع متمدن و پیشرفته بالاترین لقب برای شخصی لقب معلمی است و برای قشر معلم بالاترین ارزش را قائل می شوند.

وی به گلایه مندی معلمان از جایگاه و منزلت اجتماعی شان اشاره کرد و اظهار داشت: تکریم معلمان باید رویکرد مستمر همه دستگاه های حاکمیتی کشور باشد.

 

*** هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

اردشیر سیدسیاح معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: وضعیت امروز جامعه نتیجه 15 سال عملکرد آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو در طول سه سال گذشته رشد قابل قبولی را در حوزه آموزش و پرورش داشته است افزود: پروژه مهر 97 یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه این اداره‌ کل در استان آذربایجانغربی است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.

 

*** سازمان منطقه آزاد ماکو بیش از 70 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش هزینه کرده است

مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: طی سه سال گذشته بیش از 70 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش اعم از مدرسه سازی، نوسازی و برنامه های جانبی هزینه شده است.

نرگس نجفی افزود: با مرمت و تجهیز پژوهش سرای امام رضا (ع) توسط سازمان منطقه ازاد ماکو، زیرساخت های توسعه دانش بنیان در منطقه ایجاد شده و این پژوهش سرا به یکی از مجهزترین آزمایشگاه های نانوی کشور تبدیل شده است .

در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو با ارائه آمار و گزارش اقدامات این شورا دستور جلسه را قرائت کرد.

اکبر باباپور گفت: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین