پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

خروج آمریکا از برجام فرصتی برای افزایش مبادلات تجاری منطقه آزاد ماکو و ترکیه است

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام تهدید برای ما نیست گفت: نقض برجام توسط آمریکا فرصتی است که می توان با افزایش مبادلات تجاری با ترکیه ، از آن کمال بهره را برد.
اکبر نوبخت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با اشاره به مبادلات تجاری با کشور همسایه (ترکیه) افزود: در سال گذشته میزان واردات ترکیه از ایران 7 میلیارد و 492 میلیون دلار بوده است، بدین تریب ایران در رده هفتم کشورها با بیشترین میزان صادرات به ترکیه پس از کشورهای چین، آلمان، روسیه، آمریکا، ایتالیا و فرانسه جای گرفته است.
وی افزود: از سوی دیگر ترکیه هنگامی که تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال می‌شد نیز در کنار کشور ما قرار داشت.

نوبخت با اشاره به اینکه در بخش های مهم و خصوصی سازی همکاری های خوبی بین ما با ترکیه صورت گرفت ادامه داد: همچنین شرکت های بزرگ ترک در ایران سرمایه گذاری انجام دادند و با شرایط موجود نیز، منطقه آزاد ماکو پذیرای سرمایه گذاران ترک هست.

وی همچنین روند مراودات بازرگانی میان منطقه آزاد ماکو و ترکیه را صعودی خواند و تصریح کرد: البته ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه همدیگر را به خوبی می‌شناسند و لذا پیرو مذاکرات صورت گرفته توسط بانک مرکزی و طرف های ترکیه ای مبادلات تجاری با لیر و ریال انجام خواهد شد

مدیرکل ترانزیت و گمرک ادامه داد: مشکلات مربوط به  ورود کالای همراه مسافر و سهمیه بازاریان بازارچه های مرزی منطقه شدیدا پیگیری می شود و انشاله بزودی مشکلات برطرف خواهد شد.

وی گفت: به هر صورت ایران و آنکارا دارای حجم تجاری تصاعدی هستند، و تصمیم ترامپ در خروج از برجام با توجه به تجربیات گذشته، در تجارت میان دو کشور اثر چندانی نخواهد داشت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین