ابراهیم جلیلی:

نمایشگاه منطقه آزاد ماکو ویترین رونق اقتصادی است

مدیر نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو  گفت: مسئولان اقتصادی برای مطالعه وضعیت اگر با آمار، ارقام، جداول و گزارش های میدانی تصمیم گیری می کنند، نمایشگاه نیز می تواند به عنوان ویترین گویا ، شفاف و صادقانه از وضعیت تجاری و تخصصی هر صنعت مطرح شود.

ابراهیم جلیلیدر نشست هم اندیشی با رئیس اتاق اصناف ماکو افزود: نوع برگزاری، کیفیت، کمیت و بیان گزارش از سوی صاحبان غرفه ها در نمایشگاه ها بهترین آینه وضعیت صنایع مختلفاست و به عنوان ملاکی برای تصمیم گیری ها مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود: امروزه نمایشگاه و بازاریابی یکی از راهکارهای ارتباط اقتصادی جوامع و استان ها و کشورهای مختلف است  و این مهم نشان دهنده جایگاه نمایشگاه می باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود اهداف خاص خود را دنبال می‌کند افزود: هدف کلی نمایشگاه‌ها معرفی محصولات و ارائه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح کانال‌های توزیع و ارتباط با آن‌هاست.

وی از برگزاری نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولوزی، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۲۹ خرداد سالجاری خبرداد و گفت: این نمایشگاه به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

مدیرنمایشگاه منطقه آزاد ماکو گفت: در این نمایشگاه، انواع مواد شوینده و پاک کننده محصولات سلولزی آرایشی و بهداشتی، محصولات محافظتی پوست، دهان، دندان و رنگ مو، عطر، ادوکلن و اسپری خوشبو کننده و محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه ها، صنایع، خط تولید، تجهیزات و ماشین آلات این حوزه به نمایش گذاشته می شوند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار امسال برگزار و تلاش شده است شرکت ها و واحدهای تولیدی ایرانی حضور پررنگ‌تری داشته باشند، ، از علاقمندان به حضور در نمایشگاه خواست تا با مراجعه به آدرس www.makufz.org  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حیدرزاده رئیس اتاق اصناف ماکو نیز گفت: صنایع و فعالان اقتصادی باید با شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، در کوتاه‌مدت و بلندمدت، به معرفی و فروش محصولات (کالا و خدمت) اقدام کنند.

وی گفت: معرفی و شناساندن محصولات جدید تولید داخل، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، کمک به تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید باید در دستور کار مدیران نمایشگاه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: باید هدف برگزاری نمایشگاه ها، اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی، اشتغال زایی، تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استانداردهای بالقوه در داخل کشور باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.