به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از برنا، غلامرضا سلیمانی در اولین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و دامپروری در عرصه منطقه آزاد ماکو که با حضور رئیس، معاونان و مدیران جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه نیازمند مشخص شدن فرایندها هستیم، افزود: مناطق آزاد در جهان براساس قانون مشخصی کار می کنند تا زمانی که کشور به مشکل برخورد، از ظرفیت های منطقه بهره مند شود اما متاسفانه در حال حاضر با مشکلات اداری و بروکراسی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دو شاخص برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در منطقه داریم، ادامه داد: به دنبال اصلاح فرایندها و همچنین پهنه بندی، طراحی و اجرای طرح جامع هستیم تا سیاست گذاری واحدی در منطقه برای جذب سرمایه گذار داشته باشیم.

سلیمانی با اعلام اینکه حدود  ۶۰۰ متقاضی سرمایه گذاری در منطقه اعلام امادگی کرده است ، اظهار کرد: تا کنون تنها به ۵۹ درخواست پاسخ داده شده است.

این مسئول با اشاره به جذب فاینانس خارجی در منطقه آزاد طی یک ماهه اخیر، محورهای اصلی توسعه منطقه را برشمرد و گفت: گردشگری از محورهایی است که می تواند در کوتاه مدت تأثیرگذار باشد. توسعه کشت و صنعت ها با توجه به الگوی کشت، توسعه ظرفیت های شیلات، کشت گلخانه ای، زنبورداری و گیاهان دارویی، توجه به ظرفیت های لجستیک و ترانزیت، صنعت و معدن و توسعه کسب و کارهای خانگی از دیگر محورهای اصلی مد نظر برای توسعه منطقه هستند.

ضرورت کمک به سیاستگذاری جذب سرمایه، آمادگی بزرگترین برندهای لبنیات کشور برای سرمایه گذاری در منطقه و اجرای قوانین کارگروه رفع موانع تولید از دیگر مواردی بود که مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بر آن تأکید کرد و گفت: با رفع موانع کنونی، منطقه آزاد ماکو می تواند به عنوان پیشران توسعه استان و حتی کشور تبدیل شود.