پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو ظرفیت سرمایه گذاری در محصولات گلخانه ای رادارد

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در  بازدید از شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو، احداث مجتمع کشت گلخانه ای را پر اهمیت خواند و گفت: توسعه گلخانه‌ها یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب است که با توجه به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری در آن سود بخش است.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه اولویت ما واگذاری شهرک‌های کشاورزی به بخش خصوصی است،‌خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای برای واگذاری به سرمایه‌گذاران ۷۰۰ هکتار آن واگذار شده و مابقی در حال جذب سرمایه‌گذار است.
وی اضافه کرد: با توجه به چالش اساسی کشور در حوزه آب و اشتغال، احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته و یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
منصوری  با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای به آب کمتری نیاز دارند، گفت: برای پیشبرد اهداف صادراتی هم توجه به این نوع کشت مؤثر است.
وی اضافه کرد: برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان‌ها با جدیت باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران اظهار امیدواری کرد: روز به روز فضای کشت گلخانه‌ای در کشور توسعه یابد، چرا که هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار هکتار سبزی و صیفی در فضای آزاد کشت می‌شود که اگر آن را به فضای گلخانه منتقل کنیم با یک دهم از این فضا می‌توانیم همان میزان محصول را تولید کنیم.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از نظر تعداد، هشت درصد شهرک های کشاورزی کشور را داراست ؛ و منطقه آزاد ماکو نیز به خاطر هم مرزی با سه کشور خارجی، دسترسی به بازارهای اوراسیا، موقعیت جغرافیایی و قابلیت خاص بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش را دارد که می تواند بخش بزرگی از مشکلات اشتغال را نیز حل نموده و می تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای در سطح کشور تبدیل شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین