پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه منطقه آزاد ماکو نیازمند همراهی و همسویی تمامی نهادها است

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس گفت: توسعه و رشد اقتصادی منطقه آزاد ماکو نیازمند همراهی و همسویی تمامی نهادها و ادارات است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، عین الله شریف پور در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه های عمرانی، بهداشتی و آموزشی در شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی افزود: خط انتقال آب از رودخانه ارس به سد کرم آباد از مهمترین پروژها در زمینه خط انتقال آب برای اراضی زراعی میباشد که اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه  1196 میلیارد تومان است که اعتبارات اخذ شده از سوی صندوق توسعه ارزی بوده است.

شریف پور در خصوص تعریض خیابان امام ماکو نیز گفت: مذاکرات و مکاتباتی با وزیر انجام شده ولی شورای شهر نیز باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی از پیگیری مسیر پلدشت به سمت زنگنه و زنگنه به بورالان و بورالان به سمت بازرگان خبر داد و افزود: توسعه راه های روستایی برای منطقه بسیار پراهمیت است و دولت باید در این خصوص نگاه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس گفت: برای آسفالت ریزی سه راهی کشمش تپه، جاده آواجیق و جاده پالان توکن بیش از 220 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت .

وی در ادامه با تاکید بر این که روستاهای شهرستان ماکو 23 درصد، چالدران 6 درصد، شوط 78 درصدی، پلدشت 13 درصد از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: در نشست های متعددی که با وزیر نفت داشتیم با درخواست ما از سوی این وزیر دستور داده شد تا پروژه گازرسانی  به این 4 شهرستان سرعت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه آموزشی بنیادهای فعالی در منطقه داریم گفت: بودجه لازم برای مدارس منطقه اخذ شده و در مورد مراکز بهداشت اقداماتی انجام شده است.

وی همراهی تمامی نهادهای دولتی و ادارات منطقه با سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار شد و افزود: با تعامل، همکاری و همدلی می توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم.

در این نشست تعداد 20 از نمایندگان اقشار مختلف مردم به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین