پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اولویت اول ورزشی منطقه آزاد ماکو، صخره نوردی است

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، الگو و اولویت اول ورزشی خود را به رشته صخره نوردی اختصاص داده است که دلیل آن نیز وجود کوه‌های مرتفع و متعدد در این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایسنا؛ بیژن شیری در جلسه تخصصی بررسی مسائل و مشکلات رشته ورزشی کوهنوردی و صخره نوردی که با حضور رضا زارعی رئیس هیئت فدراسیون کوهنوردی و ورزشهای صعودی در سالن اجتماعات منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت با تاکید براینکه مناطق آزاد با دیدگاه ملی و سطح حرفه‌ای به فعالیتهای ورزشی می‌نگرد، تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق آزاد روز به روز در حال رشد و توسعه است و این ظرفیت سنجی ها به جد رصد می‌شود.

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی در راستای تربیت بدنی و استفاده از پیشکسوتان ورزشی را بر تمامی مناطق آزاد لازم الاجرا دانست و گفت: باید یک تا دو حوزه غنی و اولویت دار ورزشی در هر منطقه آزاد کشور، شناسایی و بر روی آن سرمایه گذاری شود.

وی بر ظرفیت سنجی مناطق آزاد در حوزه های ورزشی اشاره و عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، الگو و اولویت اول ورزشی خود را به رشته صخره نوردی اختصاص داده است که دلیل آن نیز وجود کوه‌های مرتفع و متعدد در این منطقه است.

شیری بر تداوم برگزاری جشنواره‌های کوهنوردی و صخره نوردی در منطقه آزاد ماکو تأکید کرد و یادآور شد: حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های کوهنوردی در منطقه آزاد ماکو از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به جدیت پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نیروی انسانی و تربیت آنها در سطح ملی، تقویت و ترویج باشگاه های ورزشی در مناطق آزاد شکل گیرد، خاطرنشان کرد: نگرشهای سنتی نسبت به استعداد یابی و تقویت آن باید تغییر کند و مربیان و هنرجویان در سطح ملی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گیرند.

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد افزود: تکمیل و تجهیز سالن ورزشی مختص کوهنوردی در شهر ماکو لازمه کمک سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، اداره ورزش و جوانان و حضور بخش خصوصی در این موضوع است.

وی برگزاری جشنواره کوهنوردی منطقه آزاد ماکو در سطح بین المللی را گامی مهم در راستای شناساندن پتانسیلهای منطقه و همچنین کشور ایران عنوان کرد.

شیری جشنواره های صخره نوردی و حضور شرکت کنندگان خارجی در مناطق آزاد را بخشی از تشکیل زنجیره های اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: حضور شرکت‌کنندگان و گردشگران در این مناطق زمینه‌ساز بهره‌مندی آنها از تمامی ظرفیت‌های منطقه شده و همچنین زمینه بروز استعدادهای نو را فراهم می کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین