پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

درخواست نماینده ماکو از رئیس جمهور در مورد حق مرزنشینی

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مرزنشینان از رئیس جمهور درخواست کرد تا حق مرزنشینی در قالب تعاونی های مرزنشین که دارای  کارت هستند مسثتنی شده و میزان عوارض از درآمد دولت یا از محل افزایش نرخ ارز تعیین شود.

عین الله شریف‌پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس اظهار کرد: امروز چالش های فرا روی دولت ناشی از اتخاذ سیاست‌هایی است که جامع نبودند و صرفا براساس این که هر تصمیمی که می‌گیریم و هر تدبیری که داریم صحیح است و لاغیر،‌ می‌باشد.
وی افزود: از سوی دیگر شاهد رهنموردهای رهبری بودیم که با بیش‌ از ۲۲ فراز در عرصه‌های بین‌المللی،‌ منطقه‌ای و ملی در سطوح قبل انقلاب،‌حین آن و در طی انقلاب وضعیت موجود را شامل می‌شود، سر جمع موضع‌گیری‌های رئیس جمهور و رهبری چیزی جز معنای آیه “واعتمصوا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا” نیست. امروز این ریسمان محور وحدت است از هر گروه و جناح که باشیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: خیر اسلام و ادای دین به اصول تبیین شده از سوی امام، شهداء، ایثارگران و ولی امر مسلمین همدلی،‌ تک‌صدایی و همسویی است که این مهم با اراده ملی محقق می‌شود.
شریف‌پور همچنین بیان کرد: یکی از مشکلات فرا روی توسعه و آبادانی کشور،‌ اجرا و تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که با کندی صورت می‌گیرد و این کندی موجب عدم مدیریت زمان است.
نماینده مردم ماکو در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به برخی مسائل حوزه‌ انتخابیه‌اش و افزایش چند ده برابری عوارض خروج از کشور گفت: دولت بداند که طی پنج سال خدمت تاکید بر عدم افزایش بهای کالا و خدمات را بیش‌تر از نرخ تورم داشته، حال سوال این است که این افزایش چند ده برابری با سیاست‌های کنترل تورم منافات بیش‌تری داشته و مرزنشینان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور بیان کرد: علیرغم پی‌گیری‌های مکتوب متاسفانه تا به حال شاهد اقدام عاجل نبودیم. در حالی که مرز نشینی یعنی مراودات مرزی و فعالیت‌های اقتصادی. آیا می‌دانید این افزایش عوارض خروج از کشور با وجود نسبت‌های سببی و نسبی موجب گسست رشته‌های اجتماعی شده است؟ آیا می دانید مرزنشینان محتاج نان شب هستند؟ چرا عرصه را تنگ کرده‌اید.
نماینده مردم ماکو در مجلس همچنین افزود: در این زمینه طرح دو فوریتی نیز در نوبت طرح در مجلس است اما انتظار می‌رود قبل از طرح در صحن علنی مجلس،‌ دستور دهید حق مرزنشینی در قالب تعاونی های مرزنشین که دارای کارت مرزنشینی هستند مستثنی و میزان عوارض از درآمد دولت شامل افزایش عوارض خروج از کشور یا از محل افزایش نرخ ارز تعیین شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از عدم اجرای بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ انتقاد کرد و گفت: این بند از قانون بودجه به منظور حمایت از تولیدکنندگان و تسویه مطالبات معوق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است که در بودجه به صراحت قید شده بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلف هستند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه دریافت کنند.
انتهای پیام
منبع : ایسنا

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین