پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

چترحمایتی سازمان منطقه آزاد ماکو بر سر صنایع کوچک گسترده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در همایش روز ملی صنعت و معدن از حمایت همه جانبه دولت و سازمان منطقه آزاد از صنایع خرد و کوچک و سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در این همایش با اشاره به عزم مسئولین منطقه آزاد ماکو برای اشتغال زایی و توسعه تولید گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در این راستا از واحدهای صنعتی خصوصی، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کند.

وی از تشکیل کارگروهی متشکل از تولیدکنندگان منطقه و مسئولان برای بررسی و رفع موانع موجود بر سر راه تولید خبر داد و گفت: این منطقه قابلیت تبدیل به هاب تولید پوشاک، کیف، کفش و لوازم خانگی را دارد و در این راستا با چند سرمایه‌گذار خارجی به توافقاتی رسیده‌ایم

وی افزود:  در زمان کنونی دستگاه های اجرایی و خدماتی منطقه برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و مقابله با تحریم های دشمنان نباید در اجرای ضوابط و ماده تبصره ها به شکل غیرقابل انعطاف عمل کنند.

سلیمانی یادآوری کرد: لازم است همه همکاران سازمان منطقه ازاد و ادارات منطقه با هم همکاری کرده و بخشی از ضوابط دست و پاگیر را کنار بگذارند تا واحدهای تولیدی در این زمان سخت دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: در محدوده‌ای نزدیک به مرز در تلاشیم تا با اتکا به وفور انرژی ارزان در کشورمان و فناوری کشورهای همسایه، تولید مشترک را آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو  از عزم سازمان به اتمام پروژه های نیمه تمام خبر داد و افزود: آزادراه تبریز – بازرگان و اتصال ماکو به راه‌آهن سراسری کشور ۲ پروژه مهم سازمان منطقه آزاد ماکو خواهند بود.

سلیمانی کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش را مشکل 70 درصد از واحدهای تولیدی دانست و افزود: باید به خلق ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن توجه داشته باشیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم.

در ادامه این مراسم از واحد های تولیدی نمونه ماکو تجلیل شد .

همچنین دکتر سلیمانی از واحدهای فعال شهرک صنعتی ماکو بازدید کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین