پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تعیین وظایف مدیران مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برای رفع آلودگی و تخریب خاک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک، وظایف مدیران سازمانهای مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برای رفع آلودگی و تخریب خاک را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تصویب ماده ۱۲ وزارت و سازمان حسب مورد مکلفند با همکاری دستگاههای اجرائی ذیربط نسبت به تهیه و اجرای طرح بازسازی خاک در مناطق تخریب یافته و آلوده شده ناشی از حوادث طبیعی غیر مترقبه اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان با تصویب ماده ۱۳ طرح مذکور مصوب کردند: بهره برداران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی که در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شهرکها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند، مکلف به رعایت مفاد این قانون می باشند.

تبصره ۱- مدیران سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی موظفند در مواردی که آلودگی یا تخریب خاک از سوی سازمان یا وزارت به آنها اعلام می شود، آلودگی و تخریب را در چهارچوب مفاد این قانون برطرف نموده و گزارش اقدامات را حسب مورد به سازمان یا وزارت ارسال کنند.

تبصره ۲- شرکتهای خدمات شهرک‌ها و نواحی صنعتی موضوع ماده (۵) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی مصوب ۳۱/ ۰۲/ ۱۳۸۷ همکاری لازم را حسب مورد با سازمان یا وزارت در اجرای مفاد این قانون به عمل می آورند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با تصویب ماده ۱۴ لایحه حفاظت از خاک مصوب کردند: در صورت بروز آلودگی خاک، آلوده کننده مکلف است مراتب را بلافاصله به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهد و با هماهنگی و تأیید اداره مذکور، آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند. مستنکف از ارائه گزارش آلودگی موضوع این ماده با ارائه گزارش خلاف واقع، با حکم مراجع قضائی به جزای نقدی درجه (۸) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین