پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری در ماکو

شرایط و موقعیت بسیار مناسب منطقه آزاد فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان ترک است

روزنامه همشهری در شماره 7424 شنبه 16 تیر 97 نوشت : مناطق ویژه اقتصادی با هدف رونق اقتصاد و بهبود مراودات با کشورهای خارجی تشکیل شده اند. با توجه به اعمال دوباره تحریم‌ها از سوی آمریکا بهبود روابط با کشورهای همسایه و رونق صادرات بر اهمیت مناطق ویژه اقتصادی می‌افزاید که در این برهه زمانی منطقه آزاد ماکو با توجه به مرزی بودن باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بهترین استفاده‌ها را از موقعیت این منطقه ببریم.

حمایت از صنایع کوچک 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از حمایت همه جانبه دولت و سازمان منطقه آزاد ماکو از صنایع خرد و کوچک و سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر می‌دهد.
«غلامرضا سلیمانی» بر لزوم اشتغالزایی و توسعه تولید تاکید می‌کند و اظهار می‌کند: با توجه به اهمیت رونق تولیدات، تمامی مسئولین منطقه آزاد ماکو با همکاری هم از واحدهای صنعتی خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در زمان کنونی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی منطقه برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و مقابله با تحریم‌های دشمنان نباید در اجرای ضوابط و ماده تبصره‌ها به شکل غیرقابل انعطاف عمل کنند، می‌افزاید: لازم است همه کارمندان سازمان منطقه آزاد و ادارات منطقه با هم همکاری کرده و بخشی از ضوابط دست و پا گیر را کنار بگذارند تا واحدهای تولیدی در این زمان سخت دچار مشکل نشوند.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح می‌کند: در محدوده‌ای نزدیک به مرز در تلاشیم تا با اتکا به وفور انرژی ارزان در کشورمان و فناوری کشورهای همسایه، تولید مشترک را آغاز کنیم.
سلیمانی از عزم سازمان منطقه آزاد ماکو برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام خبر می‌دهد. وی با اشاره به کاهش درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو، اضافه می‌کند: کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش مشکل ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی است که برای حل این مشکل باید به خلق ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن توجه داشته باشیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به طرح «ایران ساخت ایران» با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی که در سراسر کشور اجرا می‌شود، ابراز می‌کند: کسانی که تجربه و ایده‌هایی در زمینه تولید، توزیع و ترویج مصرف کالا یا خدمات ایرانی دارند، می‌توانند تا تاریخ بیستم تیرماه با مراجعه به وب سایت «شتاب‌دهنده مجازی برناک» به نشانی
www.Bornac.Ir طرح خود را معرفی کنند.
سلیمانی توضیح می‌دهد: طرح‌هایی که برای شرکت در رویداد ملی «ایران، ساخت ایران» ارسال می‌شوند، از سوی کارشناسان برناک، بررسی و داوری می‌شوند. از بعضی طرح‌ها تقدیر می‌شود و برخی از طرح‌ها با ورود به دوره شتاب‌دهی، مراحل تبدیل‌شدن به یک کسب ‌و کار جدید را در بازار واقعی تجربه خواهند کرد.

وی اضافه می‌کند: اگر طرحی از ظرفیت کافی برای تجاری‌سازی برخوردار باشد، برناک هزینه‌های جاری طرح را به میزان ۲۵ میلیون تومان تأمین می‌کند و پس از آن تا پایان کار، یعنی یافتن سرمایه‌گذار و تولید و عرضه محصول یا خدمت مد نظر، همراه و پشتیبان آن باقی می‌ماند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح می‌کند: بدون تردید تکیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو از اساسی‌ترین ارکان توسعه اقتصادی منطقه است چرا که توسعه و گسترش واحدهای تولیدی و معدنی برمبنای تکمیل و توسعه زنجیره‌های تولیدی و مدل‌های خوشه ای می‌تواند در پیشرفت سراسری تولید و اشتغال و پویایی اقتصاد کشور، نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

جذب سرمایه گذار خارجی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه ماکو از دیدار خود با رئیس سازمان توسعه شرق ترکیه به همراه هیاتی از تجار و بازرگانان مناطق آناتولی و وان خبر می‌دهد و می‌گوید: منطقه آزاد ماکو از لحاظ موقعیت جغرافیایی و لجستیکی نزدیک‌ترین منطقه آزاد به کشور ترکیه است و فرصتی بی بدیل برای سرمایه گذاران ترک و به ویژه استان‌های شرقی و همجوار با مرز ایران محسوب می‌شود.
وی با اشاره به استقبال شرکت‌ها و کارخانه‌های ترکیه برای حضور و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، اظهار می‌کند: شرایط و موقعیت بسیار مناسب منطقه آزاد فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان ترک است که برای رسیدن به اهداف هر دو طرف همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور الزامی است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه ماکو می‌گوید: طبق اظهارات رئیس سازمان توسعه شرق ترکیه همه فعالان اقتصادی و مردم ترکیه در شرایط تحریم‌ها در کنار مردم کشور دوست و همسایه خود خواهند بود و ما از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری در ماکو بهره خواهند  برد.

مکث

« علیرضا نصیری » مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه ماکو با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و فرصت سرمایه گذاری در این منطقه اظهار می‌کند: علاوه بر ظرفیت‌های ویژه لجستیکی و سخت افزاری، منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل‌های بسیار زیاد و بالقوه منابع انسانی و نیروی کار زبده و تحصیلکرده است که این خود برای شرکت‌های بزرگ و کارخانه‌های صنعتی ترکیه فرصتی خوب محسوب می‌شود تا از توان نیرو‌ها و مهندسین بومی و جوان منطقه به نحو احسن بهره ببرند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین