پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

لجستیک و ترانزیت محورهای مهم توسعه منطقه آزاد ماکو است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: لجستیک و ترانزیت محورهای مهم توسعه منطقه آزاد ماکو بوده  که با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه می توان از این مزیت بهره برد.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد بسترهای سرمایه گذاری و پتانسیل‌های منطقه آزاد ماکو افزود: این منطقه به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های نظام، منطقه آزاد ماکو ایجاد شد تا در مرحله اول محورهای توسعه و زیر ساخت‌های منطقه را فراهم کند و در مرحله دوم با جذب سرمایه گذار، افزایش تولید و صادرات نقش توسعه دهندگی برای استان و کشور فراهم آورد. لذا بر همین اساس برنامه ریزی های لازم انجام و مطالعات اولیه با تاسیس اندیشکده توسعه ای منطقه صورت گرفت.
سلیمانی با اشاره به اینکه در محور توسعه اولین موردی که مطالعه شد بحث لجستیک است ادامه داد: با توجه به موقعیتی که این منطقه از لحاظ لجستیکی و ترانزیتی دارد و با عنایت به  قدمت مرز بازرگان به عنوان دروازه ورودی اروپا و کشورهای دیگر به ایران، بهترین ظرفیت برای سرمایه گذاری است.
وی گفت: این منطقه با قرار کرفتن در جاده ابریشم دارای موقعیت استراتژیکی برای ورود به بازارهای خارجی است و با توسعه روابط دیپلماتیک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می توان گام‌هایی موثر در تحقق شعار سال برداشت.
سلیمانی در مورد تردد ترانزیت در مرز  ماکو گفت:  تردد کامیون از این مرز روزانه 700 الی هزار دستگاه کامیون است که با توجه به سند توسعه باید روزانه به یک هزار و 500 دستگاه کامیون افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال 22 هزار و 767 دستگاه کامیون از این مرز تردد کرد با ایجاد شهرک لجستیک و افزایش تعداد تردد کامیون، درآمدزایی خوبی برای منطقه ایجاد می شود.

وی میزان کامیون های خروجی را 31 هزار و 384 دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: تردد کامیون ها در مسیر ایران – ترکیه در سال جاری 3 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین