پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اجرای پایلوت طرح زنجیره کامل تولید در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: طرح زنجیره کامل تولید در ۴بخش به صورت پایلوت در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

حسین ولیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: طرح زنجیره کامل تولید در ۴بخش فرش بافی و صنایع دستبافت، محصولات دامی و باغی، گیاهان دارویی با همکاری کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، باهمکاری یکی از بانکهای عامل و اندیشکده سازمان به صورت پایلوت در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

وی فاز اول اجرا طرح را مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: ۴ زنجیره ذکر شده در ۳۰ روستا اجرا می شود که در فازهای بعدی،  کل۱۰ زنجیره در تمامی روستاها که ظرفیت حضور و بهره مندی در طرح را دارند اجرا خواهد شد

وی در تشریح معضلات اجتماعی منطقه آزاد ماکو، حاشیه نشینی و بیکاری و کمبود توسعه پایدار را از محورهای اصلی در این بخش یاد کرد و گفت: توزیع متوازن منطقه ای به جدیت در منطقه آزاد ماکو پیگیری می شود.

ولیزاده تعداد نفرات بهره مند از شغل پایدار را در سایه اجرای فاز اول این طرح،  بیش از ۲هزار خانوار و در فازهای بعدی بیشتر عنوان کرد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید براینکه باید در تمامی زمینه ها به خودکفایی رسید افزود: تولید الیاف مصنوعی از پشم قوچ نژاد ارمنی و تولید رنگ طبیعی از گیاهان مستعد آذربایجان و منطقه آزاد ماکو و در نهایت بازار یابی و فروش و توزیع آن در طرح تکمیل زنجیره تولید پیگیری می شود.

وی در تشریح برنامه های سه ماهه اول سال جاری و آتی این حوزه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کاهش فشار روانی در جامعه هدف اصلی برنامه های حوزه اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو است.

وی ادامه داد: در بخش اجتماعی، سازمان برنامه تکمیل زنجیره کامل تولید را تدوین کرده است که با اجرایی شدن طرح های احیای اجتماعی، هدف تولیدات و فروش محصولات جدی تر پیگیری خواهد شد.

ولیزاده توسعه همه جانبه، سهولت در تشکیل تیمهای سازنده، بسیج همگانی را از مهمترین شاخصه های طرح تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو یاد کرد.

وی بزرگترین معضل اجتماعی امروزه جامعه را بیکاری و عدم شغل متناسب با نیاز جامعه عنوان کرد و گفت: بیشترین فرشهای بافت کشور به کشورهای اروپایی صادر می شودو این نشان از جذابیت تولید ملی و تقاضای ان از خارج از کشور است.

ولیزاده همچنین مطالعات و بروز رسانی علمی و تکنولوژی ظرفیتهای بالقوه منطقه را از مهمترین هدف زنجیره ها دانست.

ولیزاده از استقبال خوب بازار هدف در این طرح خبر داد و گفت: قراردادهایی در جهت عرضه محصولات نهایی طرح مذکور با طرفین منعقد شده است که مطالعات اولیه در راستای حمایت از برخی محصولات و کمک به بازاریابی آن نیز صورت گرفته است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین