پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

با همکاری قرارگاه «پیشرفت و آبادانی»، مشاغل روستایی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابند

در نشست مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو و مسئولین اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادنی استان، زمینه های همکاری در راستای ترویج و توسعه اشتغال روستایی در منطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این نشست حسین ولی زاده مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان گفت: فقر ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و بیکاری از دلایل اصلی فقر است، به همین منظور با نگاه نوآوری اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی این حوزه به سراغ یکی از ریشه های اصلی یعنی بیکاری رفته است.

وی افزود: برای رفع بیکاری علاوه بر ایجاد زنجیره های صنعتی با توجه به دلایل موجه متعدد از جمله ظرفیت اشتغال زایی بالا و نیاز سرمایه ای به مراتب کمتر، سازمان توسعه کسب و کارهای خرد را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر اجتماعی،سلامت و ورزش سازمان با اذعان بر اینکه، هم اکنون ۶۳ نهاد بین المللی، حاکمیتی و مردم نهاد فعال در حوزه توسعه روستایی در سطح کشور توسط این مدیریت شناسایی شده است گفت: سازمان آماده همکاری با این مجموعه ها جهت توسعه روستایی منطقه است و تا کنون با برخی از این مجموعه ها نشست و جلسات تخصصی جهت بررسی زمینه های همکاری برگزار شده است

وی همچنین برنامه های زنجیره ارزش کسب و کار خرد و خانگی و برنامه آموزش تسهیل گران روستایی را به همراه سایر فعالیت ها و برنامه های سازمان در این خصوص تشریح کرد و اظهار داشت:  توسعه اشتغال روستایی علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در روستاهای منطقه باعث کاهش مهاجرت و حاشینه نشینی شهری می گردد که از عوامل تاثیر گذار در افزایش آسیب های اجتماعی می باشد.
مسئول اشتغال قرار گاه در شمال غرب کشور نیز گفت: طرح تسهیل گران روستایی سازمان از نیاز های اساسی بسیار مهم برای توسعه اشتغال روستایی هست و این برنامه نشان از عزم جدی سازمان برای توسعه روستایی است.

نیک نفس از برنامه ها و فعالیت های سازمان در راستای اشتغال روستایی برای رفع محرومیت و فقر تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای اشتغال روستایی و فقر زدایی، ذهنیت اینجانب را نسبت به فعالیت های مناطق آزاد تغییر داد و بی تردید توسعه اشتغال روستایی تصویر زیبایی از مناطق آزاد در اذهان عمومی ایجاد می کند.
وی ادامه داد:برای پوشش رسانه ای و معرفی فعالیت های صورت گرفته در این خصوص توسط سازمان در سطح ملی این قرارگاه آماده همکاری است.

نیک نفس اظهار داشت: در فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دو روستا از روستاهای دهستان چایباسار جنوبی را بصورت پایلوت جهت ایجاد اشتغال در دستور کار خود قرار خواهد دهد و در سایر روستاهای این دهستان، زیر ساخت هایی که منجر به ایجاد اشتغال شوند سرمایه گذاری می کند.

وی درپایان گفت: همچنین طرح های که در منطقه منجر به ایجاد اشتغال و رفع محرومیت گردد قرارگاه آماده همکاری همه جانبه با سازمان می باشد.

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین