پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پنج تفاهم نامه همکاری در منطقه آزاد ماکو منعقد شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همزمان با رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو تفاهم نامه اجرای راه آهن هادیشهر (جلفا) به چشمه ثریا (منطقه آزاد ماکو) ، تفاهم نامه مشارکت در اجرای طرح آزاد راه مرند – بازرگان مابین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و گروه سرمایه گذاری و تکنولوژی قشم به عنوان سرمایه گذار ، تفاهم نامه استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای دانشگاه برای گسترش تحقیقات، پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری در توسعه دانش و فناوری مورد نیاز منطقه آزاد ماکو مابین دانشگاه صنعتی ارومیه و دانشگاه های پیام نور و آزاد ماکو ، تفاهم نامه همکاری در توسعه و راه اندازی خدمات الکترونیک شهروندی ، گردشگری، تجارت الکترونیک و سامانه مدیریت کالای همراه مسافر و سایر سامانه های مورد نیاز توسعه منطقه آزاد ماکو مابین شرکت “نوآوران کسب و کار ماکو” با سازمان منطقه آزاد ماکو و تفاهم نامه مشارکت در اجرای آماده سازی اراضی دهکده لجستیک، ترانزیت و تجارت منطقه آزاد ماکو مابین “گروه بین المللی آباد راهان پارس” با سازمان منطقه آزاد ماکو امضا شد..
به کزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایرنا سلیمانی افزود : رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد ماکو شناسایی محورهای توسعه و برنامه ریزی برای توسعه پایدار و تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران بوده و با همین رویکرد حداقل زمان ثبت شرکت در منطقه به یک روز کاهش یافته است.
وی فعالیت بین المللی فرودگاه ماکو و انجام پروازهای خارجی از این پایانه هوایی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش برای تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین آغاز بکار جشنواره تولید محتوا برای معرفی ظرفیت بوم گردی این منطقه را یکی از فرصت های مهم برای جذب سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: 285 فعال عرصه دیجیتالی در این جشنواره ثبت نام کردند که 60 نفر از آنان برای تولید محتوای بوم گردی به رقابت می پردازند.
وی همچنین به پیگیری اتصال منطقه آزاد ماکو به شبکه ریلی کشور از طریق تبریز اشاره کرد و ادامه داد: این شبکه ریلی از طریق منطقه آزاد ارس به شبکه ریلی کشور و از سمت چشمه ثریا به کشور ترکیه وصل می شود.
وی از برنامه ریزی هایی برای تبدیل این منطقه به هاب تولید کیف، کفش و لوازم خانگی خبر داد و گفت: توافق هایی با سرمایه گذاران در این خصوص صورت گرفته است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو نیز در این همایش سرمایه گذاران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و افزود: تمام تلاش های مسوولان اجرایی باید صرف تسهیل فعالیت های سرمایه گذاران در منطقه شود.

معاون اقتصادی وتوسعه زیربنایی استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش ملی گفت: این منطقه با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی باید به قطب تولید و صادرات کالا و تامین خدمات کشور تبدیل شود و تحقق آن نیازمند جذب سرمایه گذاری است.
رضا حسینی با اشاره به ضرورت اجرای 2 طرح مهم آزاد راه بازرگان – تبریز و اتصال منطقه آزاد ماکو به شبکه ریلی کشور بیان کرد: اجرای این طرح های عمرانی و زیربنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید هرچه سریع تر در این منطقه عملیاتی شود.
معاون استانداری آذربایجان غربی با اشاره به هزینه یکهزار و 500 میلیارد تومانی تامین زیرساخت های لازم در حوزه آب و خاک این منطقه، ادامه داد: این میزان اعتبار با هدف توسعه کشاورزی مدرن در منطقه تامین می شود.
حسینی، ایجاد کارخانه روغن کشی، راه اندازی صنایع پایین دستی لبنیات و راه اندازی گاوداری 2 هزار راسی را از طرح های اولویت دار منطقه آزاد ماکو اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح ها به زودی آغاز می شود.
وی با اعلام حمایت مسوولان استان و استانداری آذربایجان غربی از سرمایه گذاران در تمامی بخش ها، افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تجارت مرزی از مهمترین اقداماتی است که برای حمایت از سرمایه گذاران در استان در دست اجراست.

به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین