پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مدرسه کارآفرین منطقه آزاد ماکو؛ آغازی برای کشف کارآفرینان خلاق آینده

ارتقاء مستمر ساختارها و فرآیند مدارس که مطالبه سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است از جمله مقوله های اثرگذار در توسعه و پویایی اجتماع محسوب می شود زیرا هرگونه اصلاحات ساختاری و بنیادین بر کیفیت و ارتقای کارآمدی این نهاد مهم می افزاید و در نهایت جامعه را متحول می سازد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، علی اکبریان مدیر مدرسه میزان در کارگاه مدرسه کارآفرین با حضور 200 نفر از فرهنگیان و معلمان منطقه گفت: دانش آموزان در این مدرسه با مباحث برنامه ریزی شخصی، تفکر سیستمی، فضای کسب و کار، مباحث مالی و حسابداری، فعالیت تیمی و گروهی و همچنین رشته های مختلف تحصیلی و حرفه های مرتبط با آنها آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: مدرسه کارآفرین بستری برای فعالیت های تربیتی و آموزشی فراهم می کند تا فعالان آموزشی تربیتی با مدل های نوآور و برجسته بین المللی، ملی و منطقه ای آشنا شوند و برای بهبود الگوهای آموزشی ایده پردازی کنند.

مدیر مدرسه میزان افزود: روزه بسیاری از متفکران و متخصصان تعلیم و تربیت که نگاهی تازه در زمینه اصلاحات آموزشی دارند، براین باورند که برنامه ‌ریزی برای تحول، نوسازی و بهتر شدن شرایط آموزش در واقع تجدید نظر اساسی در عملکرد گذشته و کنونی نظام آموزش و پرورش محسوب می شود زیرا در این صورت می‌توان با نگاهی نو و جامع عواملی را که سبب رکود فعالیت های فرهنگی و علمی شده و مشکل های کنونی نظام آموزش و پرورش را به دنبال داشته است، شناسایی کرد.‌

علی اکبریان با تاکید بر ضرورت نوسازی و تحول در آموزش و پرورش افزود: مسوولان امر و دولتمردان می توانند با برنامه ریزی مناسب در این مسیر به اهداف مطلوب در این عرصه دست یابند و با تخصیص منابع و امکانات لازم و با بهبود زیرساخت ها؛ یاری بخش توسعه و پیشرفت در این وزارتخانه مهم باشند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این کارگاه آموزشی گفت: جوامعی که به دنبال پیشرفت هستند بایستی مدرسه را که مهم ترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی به شمار می رود، به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در تمامی ابعاد تقویت کنند.

حسین حمزه لو، آموزش و پرورش را  با ارزشمندترین حوزه برای سرمایه گذاری کشور دانست و تاکید کرد: باید برای توسعه، بیشترین توجه معطوف به آن شود. در واقع پیشرفت جوامع، نشانه برخورداری از آموزش و پرورشی کارآمد و توانمند است که در جهت رفع نیازهای جامعه گام برمی دارد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین