پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جشنواره سفرنگاری ماکو گرام با حضور ۶۰ فعال کردشگری آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این منطقه بین سه کشور ایران، ارمنستان و ترکیه واقع شده و همچنان بکر و ناشناخته مانده است، گفت: ‌منطقه ماکو ظرفیت های بالاتری در حوزه گردشگری و توریسم از مناطق آزاد دیگر داشته که ناشناخته مانده و بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی از لحاظ گردشگری فراهم است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در این منطقه افزود: طبق مطالعات اندیشکده توسعه ای، فراهم سازی زمینه معرفی منطقه در عرصه های ملی و بین المللی، گسترش بوم گردی و ایجاد اقامتگاه های بومی، فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری، ایجاد و توسعه برندینگ برای منطقه از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو است.

وی افزود: اقامت در فضاهای دلنشین و زیبای بوم گردی این منطقه بی نظیر خواهد بود و بدون شک گردشگران، نمونه آن را در جای دیگری تجربه نکرده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه چندین روستا برای این منظور آماده شده است، افزود: با آغاز جشنواره «سفرنگاری ماکوگرام» اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده گردشگران از این واحدها به اطلاع مردم خواهد رسید.
سلیمانی لازمه موفقیت این طرح را مشارکت، همراهی و مهمان نوازی عموم مردم ساکن در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: طبق مطالعات صورت گرفته این منطقه ظرفیت اشتغال صدها هزار نفر در بخش گردشگری را دارا بوده و لازمه آن همت و همراهی مردم منطقه است.

وی ادامه داد:  در این جشنواره برای آنها که روایت گر سفرهای خود هستند، آنچه را می بینند و حس می کنند به رشته تحریر در می آورند، در قاب دوربین جای می دهند و ثبت می کنند تا به مسافران آینده انتقال دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این منطقه، واقع در یکی از مهم ترین گذرگاههای تاریخی ایران با طبیعتی متفاوت و کمتر دیده شده، با حال و هوای شهرهای مرزی اش و افسانه های بی پایانش میزبان شماست تا ببینید، لمس کنید، لذت ببرید و روایت کنید.

وی از تمامی ایرانی ها و گردشگران خارجی دعوت کرد تا به رقابت با بزرگان سفرنگاری ایران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این منطقه سفر کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین