پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دعوت از صنعتگران مبلمان برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه ای با جمعی از فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت و بسترهای لازم برایتولید صنعتی مبلمان را دارد و تولید در این بخش می تواند پرسود و بازده مطلوب داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی افزود: سرمایه گذاران در صنعت مبلمان می توانند از ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای ورود به بازار صادراتی بخصوص بازارهای اروپا و حوزه دریای سیاه به شرط استفاده از مهندسی روز دنیا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه منطقه آزاد ماکو از جمله ترکیه وارد تولید صنعتی مبلمان شده و صادرات خوبی در این زمینه دارند، اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو باصرفه ترین راه برای اتصال اروپا به چین است و وجود انرژی ارزان و نیروی کار کافی فعالیت در حوزه صنعت مبلمان را توجیه پذیر کرده است.
سلیمانی ادامه داد: باید در کنار علم و تکنولوژی روز دنیا و با تکیه به روش های سنتی کار صنعت مبلمان را به جلو برد تا به تولید صنعتی هم برسیم.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو لجستیک است اظهار داشت: این منطقه مزیت های زیادی دارد از جمله آنکه از قوانین گمرکی و مالیاتی معاف بوده و از قوانین کار و پولی و بانکی کشور مستثنی شده اند، مضاف بر اینکه برای مبادلات تجاری با طرف خارجی در این مناطق نیاز به اخذ ویزا نیست که کار را برای تولیدکنندگان هنر صنعت مبلمان و بازار صادراتی دو چندان آسان می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به رفع برخی مسائل ، مشکلات و بروکراسی های دست و پاگیر در منطقه آزاد ماکو گفت: ایجاد خوشه های صنعتی در زمینه های مختلف و همچنین مجتمع های کارگاهی محصولات چوبی ( مبلمان ،دکوراسیون و …) اقتصادی است.

وی درپایان با اشاره به آغاز تحریم های آمریکا و شرایط اقتصادی کشور افزود: حرکت به سمت بازارهای بیرون و صادرات یکی از راهکارهای حل این مشکل است ضمن آنکه این امر مستلزم تطبیق تولیدات داخلی با مهندسی و فناوری روز دنیا است.

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین