پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای توسعه می‌یابد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تلاش می‌شود تا منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی‌های«منطقه‌ای» و ظرفیت‌ها و استعدادها آن توسعه یابد گفت:‌ این برنامه‌ها باید با منطقه تطبیق داشته تا در این زمینه چالشی ایجاد نشود.
به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی شامگاه روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، با تبریک روز 17 مرداد ماه و روز خبرنگار اظهار کرد: با توجه به جوانی منطقه آزاد ماکو و با توجه به اینکه این منطقه عمر توسعه چندانی ندارد، بنابراین در مرحله معرفی بوده و تلاش می‌شود که از تجربیات مناطق آزاد کشور و جهان در چشم‌انداز آینده آن استفاده شود.
وی تصریح کرد: از سایر چشم‌اندازهای منطقه آزاد ماکو، توسعه پایدار مبتنی بر برنامه‌ریزی منطقه‌ای، توسعه هوشمند و توسعه سبز است.

***منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای توسعه می‌یابد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تلاش می‌شود تا منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی‌های«منطقه‌ای» و ظرفیت‌ها و استعدادها آن توسعه یابد گفت:‌ این برنامه‌ها باید با منطقه تطبیق داشته تا در این زمینه چالشی ایجاد نشود.
وی افزود: علاوه بر آن،شهر بازرگان محور توسعه هوشمند قرار گرفته و همچنین، منطقه بورالان ماکو به صورت سبز نگهداری می‌شود تا بیابان‌های آن سبب تخریب نشود.

***مبنای توسعه منطقه آزاد مبتنی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

سلیمانی با اشاره به اینکه هم اکنون مبنای توسعه این منطقه مبتنی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است بیان کرد: چون خوشبختانه واردات کاهش یافته است و دولت نیز توانایی سرمایه‌گذاری ندارد.
وی بیان کرد: باید برای توسعه منطقه، بر روی زیرساخت‌ها تمرکز کرده و علاوه بر آن باید فرایندها تسهیل شود تا سرمایه‌گذار، منطقه آزاد ماکو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای تسهیل سرمایه‌گذاری، با دستگاه‌هایی همچون آب، برق، گاز و محیط‌زیست تعامل کرده تا برآیند آن به سهولت انجام شود.

***تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی منطقه آزاد ماکو

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی منطقه آزاد ماکو از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده بوده است افزود: علاوه بر آن، تشکیل اندیشکده با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و‌ دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد ماکو‌، توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه لجستیک نیز انجام می‌شود.

***مهرماه امسال طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود

سلیمانی اظهار کرد: هم اکنون دهکده لجستیک در ۷۰۰ هکتار راه‌اندازی و زیرساخت‌های آن آماده شده است و تا مهرماه امسال طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون برنامه بازاریابی منطقه آغاز شده تا برند منطقه آزاد ماکو باشد و بتواند در درون و برون کشور بازاریابی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همچنین هم‌اکنون شرکت سرمایه‌گذاری منطقه فعال شده تا در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند.

***امسال هیچ پروژه‌ای دچار رکود نشده است

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شیب درآمد در پروژه‌های عمرانی ضعیف بوده و پیمانکاران به سبب نوسانات ارزی، کار نکرده و پروژه‌ها متوقف شده بودند افزود: در حالی که امسال با وجود اینکه درآمدها به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و مصالح ساختمانی نیز گران شده بود، اما خوشبختانه هیچ پروژه‌ای دچار رکود نشده است.

***برقراری پروازهای بین المللی در ماکو

سلیمانی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون منطقه آزاد ماکو به دنبال مرز هواپیمایی بین‌المللی بوده و اینکه پروازها هر صبح و عصر برقرار شود و علاوه بر آن با شرکت‌های هواپیمایی در حال رایزنی است.

وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد تدوین می‌شود بیان کرد: در این رابطه، سازمان منطقه آزاد ماکو در حال انتخاب مشاور بوده و این طرح تا پایان سال تدوین می‌شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه یکی از مشکلات منطقه، مربوط به ضعف در زیرساخت‌ها بوده است افزود: چون باید از سال‌های گذشته، ماکو به شریان‌های آزادراهی وصل می‌شد و در این زمینه آزادراه بازرگان- ماکو به طول ۱۹۰ کیلومتر در دست اجرا بوده که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن عملیاتی شده و بی‌شک اگر زیرساخت‌های ریلی و زمینی در منطقه مهیا شود، سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای حضور در منطقه خواهند داشت.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون مجموعه تولید پوشاک، زیورآلات، سنگ‌های تزئینی و تولید پنل‌های خورشیدی با توجه به استعدادهای منطقه و درآمدزایی برای روستاییان در دستور کار قرار دارد.

***ایجاد مرکز اصلاح دام در منطقه آزاد ماکو

سلیمانی در ادامه بیان کرد: در گذشته ورود دام زنده به منطقه آزاد ماکو مقدور نبود اما هم‌اکنون با تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده، مرکز اصلاح دام در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برنامه‌های مختلفی در رابطه با کشت و صنعت و دامداری انجام می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی برای صادرات پیش بینی شده است گفت: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد ماکو از صادرات بسیار مطلوبی برخوردار بوده و امید است این منطقه به مکانی برای صادرات مجدد تبدیل شود.
وی در ادامه افزود: شهریور امسال هیات ایرانی به ترکیه برای مذاکره اعزام می شوند تا پروژه‌های مشترک انجام دهند و در این رابطه امید است که تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، فشاری بر مردم نداشته باشد اما با این حال تحریم‌ها برای این سازمان یک فرصت است تا از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین